مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: امسال حدود ۷۰۰ هزار تماس در خط ۱۴۸۰ پاسخ داده شده است.

فاطمه رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛با بیان اینکه از سال ۱۳۷۲ سامانه صدای مشاور راه اندازی شده است گفت: خط مشاوره تلفنی (۱۴۸۰) در ۳۱ استان کشورخدمات مشاوره و روانشناختی تلفنی را به آحاد جامعه ارائه می‌نماید.

رضوان مدنی بیان کرد: مردم در کلیه روستا‌ها و شهرستان‌های استان‌های کشور از طریق شماره تلفن ۱۴۸۰ می‌توانند با روانشناسان و مشاوران مستقر در استان خود ارتباط گرفته و در مورد موضوعات و مشکلات مربوط به ازدواج و خانواده، مشکلات مرتبط با کودکان و نوجوانان و اختلالات بالینی خدمات مشاوره و راهنمایی کسب نمایند.

او با بیان اینکه خدمات خط مشاوره تلفنی رایگان است افزود: امسال حدود ۷۰۰ هزار تماس در خط ۱۴۸۰ پاسخ داده شده است.

به گفته این مقام مسئول یشترین سوالات در زمینه استرس و نگرانی؛ اضطراب و مشکلات خلقی؛ مشکلات خانوادگی و مشکلات مربوط به کودکان و نوجوانان است.

رضوان مدنی بیان کرد:  ۴۰۰ مشاور و روانشناس با تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا در کل کشور مشغول فعالیت در خط ۱۴۸۰ هستند.

او با اشاره به اینکه خط ۱۴۸۰ خط ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی تخصصی است گفت: شهروندان عزیز هم چنین می توانند  موارد کودک آزاری با خط ۱۲۳  اورژانس اجتماعی تماس می‌گیرند.


مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ارتقاء و به روز رسانی فناوری و تجهیزات مخابراتی؛ طراحی اپلیکیشن استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی در ارائه خدمات مشاوره تلفنی از برنامه‌های این دفتر برای تقویت سامانه صدای مشاور است.

رضوان مدنی گفت: کلیه خدمات مشاوره تلفنی رایگان  و آحاد مردم  چه مددجویان بهزیستی و چه افراد عادی می‌توانند از خدمات خط ۱۴۸۰ استفاده کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.