نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

مردم با مشارکت در پروژه‌ها از نتیجه دست‌رنج خودشان استفاده کنند

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مردم باید در پروژه‌ها مشارکت و از نتیجه دست‌رنج خودشان استفاده کنند نه آنکه مساعده‌گیر باشند.

 حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی  در دیدار عضو موسسه خیریه الزهرا (س) و عضو هیئت‌امنای مسجد جمکران اظهارداشت: سیستان و بلوچستان همواره جای خدمت دارد و کمک به مردم محروم این استان توفیق است.

او با اشاره به حساسیت‌های موجود در سیستان‌وبلوچستان افزود: رهبر معظم انقلاب تعبیر «تنگه احد» را برای منطقه سیستان به کار برده‌اند و اهمیت منطقه بلوچستان را به‌قدری دانسته‌اند که اولین مأموریت امام خمینی (ره) به ایشان در بلوچستان بوده است.

امام‌جمعه زاهدان با تأکید بر اینکه این حساسیت‌ها همچنان در سیستان‌وبلوچستان وجود دارد، عنوان کرد: امروزه این حساسیت‌ها بیشتر هم شده و با توجه به میزان محرومیت موجود در این استان هر چه‌کار و تلاش بیشتر صورت گیرد موثرتر واقع می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محامی با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان امکانات محدود است و مشکلات زیادی وجود دارد، افزود: انجام هرگونه کار در سطح این یک مطالعه و کارشناسی جدی نیاز دارد تا بهترین طرح‌ها انتخاب شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از اولویت انجام امور، زودبازده بودن آن‌هاست تا مردم آن را در زندگی خود احساس کنند و دوم سرمایه‌گذاری در کار‌های زیربنایی بوده که هزینه و مدت‌زمان بیشتری را نیاز دارد و ما در استان به هر ۲ این‌ها نیاز داریم و مجموعه‌های مختلف باید متناسب با امکاناتی که در اختیار دارند دسته‌ای را انتخاب کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تغییر رویکرد ایجاد شده و استفاده از ظرفیت نیرو‌های بومی منطقه در پیشبرد امور را ضروری عنوان کرد و افزود: مردم در کار‌ها مشارکت و از نتیجه دست‌رنج خودشان استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: این مساعده‌ها در مقاطع خاص ازجمله سیل و زلزله خوب است نه اینکه نسل ما به‌گونه‌ای بار بیایند که مساعده‌بگیر باشند چرا که این موضوع، شایسته نظام اسلامی نیست.

امام جمعه زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و آموزش‌وپرورش دچار کمبود‌هایی است که با وجود سرمایه‌گذاری خیران، بازهم نیاز استان در کوتاه‌مدت در این بخش‌ها رفع نمی‌شود.

او ادامه داد: در حوزه آموزش‌وپرورش صرفا تأمین زیرساخت‌ها و احداث ساختمان کافی نیست بلکه باید با مدیریتی صحیح نسل بعد را به‌خوبی تربیت کرد که کار بسیار مهمی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار