مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از برپایی دوره‌های آموزشی ویژه روحانیون و مبلغان بومی مستقر در اماکن مذهبی استان یزد خبرداد.

برپایی دوره‌های آموزشی ویژه روحانیون مستقر در اماکن مذهبیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام و المسلمین حسین زارع زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، گفت: امروزه وقف به عنوان یکی از مهمترین موضوعات در جامعه بشمار می‌رود، زیرا با بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه حوزه وقف می‌توان بسیاری از گره‌های موجود در جامعه را باز کرد.

او با اشاره به نقش غیر قابل انکار روحانیون در ترویج و تبیین فرهنگ وقف، اظهارداشت: با توجه به اینکه روحانیون از دیرباز در مسائل دینی و مسائل مربوط به وقف پیشتاز بوده اند، انتظار می‌رود در شرایط کنونی جامعه نیز با ایده‌های نو و تبیین آموزه‌های کمک به هم نوع و تقویت روحیه‌ی جوانمردی و سخاوتمندی، زمینه حضور مردم برای ایجاد موقوفات جدید را فراهم کنند.

حجت الاسلام زارع زاده به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی جامعه، اشاره و تصریح کرد: به منظور توانمندسازی و بهره‌مندی هر چه بیشتر از ظرفیت مبلغان بومی، ائمه جماعات و روحانیون مستقر در اماکن مذهبی، به زودی دوره‌های آموزشی با محوریت وقف در استان یزد برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه طرح آموزش و حمایت از روحانیون مستقر در اماکن مذهبی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان انجام می‌شود، اظهارداشت: با توجه به شرایط موجود در جامعه مجموعه اوقاف و تبلیغات اسلامی از روحانیون آسیب دیده حمایت و بخشی از نیاز‌های این قشر را تامین می‌کنند.

حجت الاسلام نجیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز با اشاره به اینکه دین مبین اسلام همواره به گسترش فرهنگ وقف تأکید کرده است، گفت: باید از فضای مجازی به عنوان یکی از بستر‌های ترویج فرهنگ وقف استفاده کرد، به همین منظور ساخت ۲۰ کلیپ در زمینه وقف و موقوفات با همکاری شخصیت‌های برجسته استان و همچنین مبلغان و روحانیون فعال در این حوزه، در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار