پیش بینی برداشت بیش از هزار تن چغندر قند در مهاباد

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش ازهزار تن چغندر قند از سطح مزارع این شهرستان برداشت شود.

علیزاده رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد با اشاره به اینکه امسال کشت چغندر در مقایسه با پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته است، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: امسال، هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت چغندر قند می‌رود که پیش بینی می‌شود هزار تن از این محصول برداشت شود.

او با اشاره به اینکه امسال ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به صورت نشایی به زیرکشت چغندرقند رفت، افزود: کشت چغندرقند به صورت نشایی برای دومین سال پیاپی توسط کشاورزان در روستا‌های بخش مرکزی این شهرستان انجام شده است.


بیشتر بخوانید


علیزاده ادامه داد: در این طرح، ریشه‌های چغندرقند که به صورت گلدانی است با استفاده از یک دستگاه مخصوص در اراضی زراعی کشت شد.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد تصریح کرد: از مزایای کشت نشایی چغندر میتوان به کاهش یافتن تعداد دفعات آبیاری به پنج تا ۶ نوبت در زراعت این محصول اشاره کرد که منجر به صرفه‌جویی ۵۰ درصدی در مصرف آب می‌شود.

او با بیان اینکه قابلیت کشت نشایی در تمام محصولات زراعی به جز گندم، جو و سیب‌زمینی در منطقه فراهم است، اظهار داشت: کاهش سطح زیرکشت محصول چغندرقند در راستای اجرای برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی مورد توجه بوده است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.