سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شناسنامه درخشان فرهنگی و هنری لرستان، گفت: تاریخ درخشان لرستان معرف فرهنگ و هنر غنی ایرانی و اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شناسنامه درخشان فرهنگی و هنری لرستان، گفت: تاریخ درخشان لرستان معرف فرهنگ و هنر غنی ایرانی و اسلامی است.
سید عباس صالحی در دیدار احمدحسین فتایی؛ مدیر کل لرستان با وی که با حضور مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته طی یکسال اخیر و ابلاغ سلام ویژه به مردم، مسئولین و جامعه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان، گفت: تاریخ لرستان سرشار از مصادیق روشن فرهنگ و هنر غنی ایرانی و اسلامی است.

او تصریح کرد: علی رغم محدودیت‌های شدیدی که در طی چند ماهه اخیر با شیوع ویروس کرونا اعمال گردیده، اما شاهد هستیم که فعالیت‌های بسیار خوب و رضایت بخشی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی در لرستان صورت گرفته که ضمن تشکر از مجموعه همکاران و اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و جامعه قرآنی استان انتظار داریم همین روند در آینده نیز دنبال شود.

صالحی ادامه داد: ظرفیت فضای مجازی در ایام شیوع ویروس کرونا به خوبی در زمینه برگزاری و اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی و هنری مورد استفاده قرار گرفت و استان‌های کشور به خصوص استان لرستان توانستند از این ظرفیت تازه در جهت تحقق اهداف سازمانی به خوبی بهره ببرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس با اشاره به ظرفیت ویژه شورای فرهنگ عمومی و شورای اطلاع رسانی در شرایط کنونی، ابراز داشت: مدیران کل استانی باید ضمن برقراری تعامل سازنده با نماینده، ولی فقیه، استاندار و مجمع نمایندگان استان، زمینه تقویت فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی و شورای اطلاع رسانی را فراهم آورند چرا که طراحی، تبیین و ابلاغ سیاست‌های درست فرهنگی در شرایط کنونی کشور می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

او  در پایان خاطر نشان ساخت: شیوع کرونا و محدودیت‌های به وجو آمده، خساراتی را به فعالیت‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای کشور وارد آورد که امیدواریم با اعطای تسهیلات حمایتی بتوانیم بخشی از این خسارات را جبران نماییم.

در بخش دیگری از این دیدار احمدحسین فتایی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته فرهنگی، هنری، قرآنی و عمرانی صورت گرفته طی یکسال اخیر و تشکر از کلان برنامه‌های وزیر در راستای تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سراسر کشور، گفت: لرستان علی رغم تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که دارد همچنان نیازمند تزریق اعتبارات ویژه است تا به جایگاه واقعی خویش دست یابد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی و هنری و اتمام بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام سال‌های گذشته از مهمترین اولویت‌های این اداره کل در یکسال اخیر بوده است که با عنایت‌های ویژه وزارت و مسئولین استانی، امیدواریم بتوانیم گام‌های موثری در این خصوص برداریم.

در این دیدار همچنین درخواست‌هایی در جهت حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و زیرساختی و همچنین ارتقاء رتبه اداره کل به حضور وزیر تقدیم گردید و دستورات لازم در جهت تحقق این خواسته‌ها ابلاغ شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.