دارو‌های ایرانی کرونا، فردا به کرمان می رسند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: دارو‌های ایرانی کرونا، فردا وارد کرمان می‌شوند و فقط در اختیار بیمارستان‌ها قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  علی اسدی‌پور، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه هیچ کمبود دارویی در استان کرمان وجود ندارد، گفت: دارو‌های ایرانی کرونا فردا وارد کرمان می‌شوند.

او درباره دارو‌های کرونایی گفت: در حال حاضر دارو‌های مدل خارجی بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان وجود دارند و با اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان غذا و دارو، دارو‌های ایرانی کرونایی نیز تا فردا وارد استان کرمان خواهند شد که این دارو‌ها فقط در اختیار بیمارستان‌ها قرار خواهند گرفت.

اسدی پور بیان کرد: دارو‌های رمدسیویر و فاویپیراویر به عنوان دارو‌های کرونایی، اخیرا مورد تایید سازمان غذا و داوری کشور قرار گرفته اند؛ اما به نظر می‌رسد، داروی رمدسیویر برای بیماران کرونایی موثرتر است؛ ولی در مجموع، هر دو دارو هم اکنون در استان کرمان وجود دارند.

او درباره قیمت گذاری دارو‌های کرونا گفت: قیمت دارو‌های داخلی بسیار پایین تر از انواع وارداتی آن است. به طور مثال: قیمت داروی وارداتی رمدسیویر با قیمت‌های هنگفتی عرضه می شود، به طوری که هر یک عدد آن، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان یافت می‌شد؛ ولی قیمت ایرانی آن کم تر از یک ‌چهارم قیمت وارداتی است. 


بیشتر بخوانید 

فوتی‌های کرونا در کرمان به ۴۰۰ نفر رسید


 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره قیمت ماسک نیز گفت: خوشبختانه مشکل قیمت ماسک در استان کرمان حل شده است و از زمانی که کارخانه‌های بزرگ تولید ماسک توانستند ماسک در اختیار دارخانه‌ها قرار دهند، دیگر داروخانه‌ها مجبور شدند قیمت ماسک را پایان آورده و با قیمت ارزان عرضه کنند.

 او با اشاره به اینکه مشکل تولید ماسک در استان کرمان در آینده ای نزدیک حل خواهد شد، بیان کرد: تا حدود یک ماه آینده دو یا سه کارخانه بزرگ تولید ماسک در کرمان راه‌اندازی خواهد شد که با وارد خط شدن این کارخانه‌ها، مشکل استان کرمان در زمینه ماسک حل خواهد شد.

 منبع: خبرگزاری ایسنا 

انتهای پیام/ م 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار