رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: از دولت انتظار داریم به ارتقای وزن توانمندی و مهارت نیروی انسانی توجه کند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در آیین ویدیو کنفرانس تشکل‌های صنفی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: حضور خانم ابتکار در جمع تلاشگران مهارت آموزی، نشان از نگاه بزرگشان به ارزش مهارت دارد و مایه مسرت است.

او با بیان اینکه از دولت انتظار داریم به ارتقای وزن توانمندی و مهارت نیروی انسانی توجه کند، گفت: دولت مصوبه‌ای وضع کند تا هیچ دستگاهی در تدوین استاندارد مهارت آموزی، آموزش و سنجش مهارت شاغلین خود مستقیما ورود نکند.

اوسط هاشمی با بیان اینکه نقش مهارت در حوزه تربیت نیروی انسانی به ویژه توانمندی زنان در برنامه هفتم توسعه کشور و بودجه ۱۴۰۰ به شایستگی دیده شود، ادامه داد: می‌توانیم، پایه گذار مسابقات بانوان ماهر در کشور‌های اسلامی و سپس در عرصه جهانی باشیم.

او گفت: ارتقای سهم بانوان توانمند در حوزه‌های مدیریتی را در دستور کار سازمان قرار داده‌ایم.

اوسط هاشمی با بیان اینکه ۱۹ هزار مربی زن در سازمان آموزش فنی و حرفه ای مشغول کار هستند، گفت: این تعداد یک سرمایه است و نشان می دهد ما از این پتانسیل به خوبی استفاده کردیم.

رئیس سازمان آموزس فنی و حرفه ای افزود: اگر آموزشگاه های فنی و حرفه ای حمایت شوند چراغشان خاموش نخواهد شد.

اوسط هاشمی بیان کرد: هر دانشجویی که امروز فارغ التحصیل می شود در های سازمان آموزش فنی و حرفه ای روی آن باز است.

او با بیان اینکه در حال حاضر نیز ۵۰ درصد کارآموزان ما فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند، ادامه داد:  تحصیلات اغلب این افراد در رشته های فنی است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار