دادستان قزوین گفت: ثبت احوال باید کد ملی محکومان پرونده‌های قاچاق کالا و ارز را غیر فعال کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، قاسمی دادستان قزوین گفت: ثبت احوال باید کد ملی محکومان پرونده‌های قاچاق کالا و ارز را غیر فعال کند چراکه باعث می‌شود تا قاچاقچیان کالا و ارز نتوانند خدماتی در جامعه دریافت و خود را به اجرای احکام معرفی کنند.

قاسمی افزود: پرونده‌های قاچاق نشان می‌دهد که بیش از ۷۰۰ نفر از متهمان دستگیر شده در استان قزوین هنگام اجرای احکام ساکن غرب کشور هستند که در این رابطه ۶۰ مورد نیابت قضایی صادر و در اختیار نیروی انتظامی قرار داده شده است.

وی اضافه کرد: اگرچه نیروی انتظامی پیگیر پرونده‌های قاچاق کالا در خارج از استان است، اما اگر نتوانیم آرای صادره در اجرای احکام را به موقع اجرایی کنیم، می‌تواند در آینده نزدیک به افزایش قاچاق کالا دامن بزند.

دادستان قزوین گفت:نباید به آمار‌های کشف کالای قاچاق خوشبین بود، هنر ما این است که محل نگهداری کالا‌ها را شناسایی کنیم و آن را به دست مصرف کننده برسانیم.

قاسمی افزود: در حال حاضر نظارتی بر تولیدات و میزان مصرف استان وجود ندارد که باید در این زمینه برنامه ریزی شود.

او اضافه کرد: نبود نظارت دقیق روی کالا‌های اساسی باعث شده تا آمار مصرف تولیدات در استان و خارج از استان مشخص نباشد بنابراین کار اصلی سامانه جامع انبار‌ها از این به بعد باید ثبت دقیق هر نوع کالای ورود و درج مشخصات باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار