سرپرست سازمان صمت خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار واحد صنعتتی تعطیل و نیمه‌تعطیل خراسان‌جنوبی احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، جرجانی سرپرست سازمان صمت خراسان‌جنوبی از تعهد سه میلیاردی وزارت صمت برای سرمایه‌گذاری در استان طی سال ۹۹ خبر داد و گفت: در این زمینه شاهد سرمایه‌گذاری وزارت صمت در ۷۰ پروژه در استان خواهیم بود.

او  از تفاهم‌نامه وزارت صمت با وزارت نیرو برای تأمین زیر ساخت‌های معادن استان خبر داد و بیان داشت: براساس تفاهم‌نامه با وزارت نیرو، این وزارتخانه متعهد شد در مدت سه سال، هر سال ۳۰ میلیارد تومان را صرف زیرساخت معادن استان کند.

سرپرست سازمان صمت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون چهار واحد صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل خراسان‌جنوبی احیا و به چرخه تولید بازگشتند، مطرح کرد: این واحد‌ها با کمک وزارت صمت و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تغییر خط تولید دادند و برای احیای دوباره آن‌ها پروانه بهره‌برداری صادر شد.


بیشتر بخوانید


جرجانی با اشاره به اینکه از چهار واحد احیا شده، سه واحد صنعتی در شهرستان بیرجند و یک واحد هم در شهرستان خوسف به چرخه تولید بازگشتند، عنوان کرد: این واحد‌ها در حوزه صنایع غذایی، سلولزی و شیمیایی احیا شدند و با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد ریالی، ۵۰ شغل جدید ایجاد شد.

سرپرست سازمان صمت خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه بهره‌برداری از ۱۷ واحد تولیدی استان تا شهریور سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: امسال واحد‌های نیمه‌تمام بزرگ صنعتی استان در حوزه‌های فرآوری طلا، کنسانتره و گندله آهن و آهن اسفنجی مجتمع فولاد قاینات به بهره‌برداری می‌رسند.

جرجانی با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری طرح‌های قابل افتتاح، یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که با بهره‌برداری آن‌ها برای ۷۰۰ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود، : تلاش می‌کنیم مشکلات واحد‌های تولیدی را شناسایی و نسبت به مرتفع ساختن آن‌ها اقدام کند.

انتهای پیام /  ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار