مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: با ثبت هفت مورد وقف جدید تعداد موقوفات در کردستان به ۲ هزار و ۲۷۵ مورد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت الاسلام محمد کاروند با اشاره به انجام ۲ هزار و ۲۷۵ مورد وقف در کردستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷ مورد وقف درسطح استان کردستان توسط خیرین نیک اندیش انجام شده است.

او افزود: از این تعداد وقف جدید، چهار مورد مربوط به شهرستان سقز شامل وقف مشارکتی خانه عالم شهر سنته، وقف مشارکتی روستای حسن سالاران، وقف مشارکتی روستی قره چره و وقف یک باب منزل برای کمک به کودکان یتیم است.

حجت الاسلام کاروند بیان کرد: همچنین یک مورد از وقف‌های جدید یک واحد آپارتمان مسکونی از سوی واقف خیراندش عبدالمجید کرمی با نیت کمک به نیازمندان در شهرستان بیجار ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: ۲ مورد نیز مربوط به واقفان خیراندیش فرهاد زندی و فرهاد حیدری در سنندج شامل یک قطعه زمین برای آرمستان روستای کیله سفید و یک باب منزل برای ساخت مسجد در روستای دوشان است.

او اضافه کرد: در حال حاضر از مجموع موقوفات استان، ۶۴۳ مورد شامل زمین، منزل مسکونی و غیره، یک هزار و ۵۱۹ مورد مسجد، ۲۷ مورد حسینیه، ۲ مورد زینبیه، ۱۴ مورد تکیه، ۶۷۸ آرامستان و یک باب دارالقران است.

حجت‌الاسلام کاروند با بیان اینکه بیشترین نیات واقفان در وقف‌های جدید همانند گذشته بیشتر وقف بر مساجد، فعالیت‌های قرآنی، احداث خانه عالم و کمک به افراد نیازمند است. از واقفان خواست نیات خود را بر مسائل روز جامعه نیز سوق دهند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.