مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: ۲۸ گروه بازرسی ثابت و سیار در روز عید قربان کار نظارت بر ذبح سالم و شرعی دام زنده در کشتارگاه‌های استان هرمزگان را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، محمد جانباز، مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: در روز عید قربان ۲۸ گروه بازرسی ثابت و سیار شامل ۱۵ دامپزشک، ۲۷ بازرس بهداشت و ۱۶ نفر ناظر ذبح شرعی کار نظارت بر ذبح سالم و شرعی دام زنده در کشتارگاه‌های استان هرمزگان را برعهده خواهند داشت.

جانباز افزود: حفظ سلامت عمومی جامعه، جلوگیری از انتقال بیماری بین دام و انسان و ذبح سالم و شرعی دام از اهداف تشکیل تیم‌های ویژه بازرسی اداره کل دامپزشکی هرمزگان است.

او گفت: در روز عید قربان تیم‌های بازرسی سیار در مناطق مختلف شهر گشت زنی و بر ذبح دام‌های مردمی نظارت می‌کنند.

استان هرمزگان ۹ کشتارگاه صنعتی و نیمه صنعتی دارد که تحت نظارت دامپزشکی فعالیت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا مردم دام زنده و گوشت مورد نیاز خود را از کشتارگاه‌ها تهیه و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

جانباز با اشاره به فصل تابستان و گرمای هوا گفت: تب کریمه کنگو یک بیماری حاد خونریزی دهنده است که از دام زنده به انسان منتقل می‌شود.

او افزود: این بیماری خطرناک در دام زنده علائم خاصی ندارد و تنها در انسان با سردرد، حالت تهوع، اسهال و استفراغ و خونریزی زیرپوستی تشخیص داده می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: برای از بین رفتن هرگونه آلودگی احتمالی، مردم گوشت گرم ذبح شده را ابتدا ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.