سفارت چین در هند از دهلی‌نو خواست دست در دست پکن برای دموکراتیزه کردن روابط بین‌المللی اقدام کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جی رونگ، سخنگوی سفارت چین در هند روز گذشته از این کشور خواست با پکن برای دموکراتیزه کردن روابط بین‌المللی همکاری کند.

این سخنان در بحبوحه تنش مرزی در منطقه شرقی «لاداخ» میان پکن و دهلی نو مطرح می‌شود. پکن و دهلی نو در حال حاضر در تلاش برای رفع اختلافات بر سر معاهده خود در امتداد خط کنترل مرزی در منطقه هیمالیا هستند.

سخنگوی سفارت چین در یک رشته توئیت نوشت دهلی نو باید دست در دست پکن قاطعانه برای پیشبرد روابط بین‌الملل به شکل دموکراتیزه و قانونی حرکت کند. جی در ادامه اضافه کرد هند یک اقتصاد نوظهور است از این رو به استقلال استراتژیک نیاز دارد. او گفت «هند و چین باید قاطعانه با هر اقدامی که تاریخ را معکوس می‌کند مخالفت کنند و در برابر هژمونیسم و سیاست قدرت مقابله کنند.»

جی در ادامه نوشت پکن مصمم و متعهد است تا مسیری جدید برای توسعه مسالمت آمیز و همکاری برد و برد با سایر کشور‌ها پیدا کند.

چین این بیانیه را پس از آن منتشر کرد که احتمال افزایش سطح همکاری هند و آمریکا وجود دارد از جمله در تمرین‌های دریایی در نزدیکی تنگه مالاکا که یک خط حمل و نقل مهم در منطقه اقیانوس هند است و از طریق آن ۸۰ درصد واردات انرژی چین صورت می‌گیرد.

جی در چند پیام توئیتری به این موضوع پرداخت که پکن حامی نظم بین المللی است.

هفته گذشته، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در سخنرانی خود در لندن پیشنهاد ائتلاف بین‌المللی علیه چین را مطرح کرد. در همین حال، با توجه به درگیری مرزی هند با پکن، واشنگتن طی چند هفته گذشته حمایت و همکاری مستمری را با دهلی نو داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
كلا چين و روسيه و هند بايد با هم متحد بشن والا عين قضيه گاوا كه يكي يكي خورده شدن غرب اونا رو يكي يكي ميكشه
آخرین اخبار