سخنگوی وزارت خارجه روسیه با رد اظهارات وزیر خارجه آمریکا، همراهی با اقدامات ضدچینی واشنگتن را رد کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کاسپین نیوز، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیوستن این کشور به ائتلاف آمریکایی علیه چین را رد کرد.

ماریا زاخارووا در واکنش به اظهارات ضد چینی اخیر وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد مسکو همچنان به روابط خود با پکن ادامه خواهد داد، زیرا این کشور یک عامل اساسی در ثبات و امنیت در جهان است. زاخارووا اظهارات اخیر مایک پمپئو علیه چین را تلاش برای اختلاف پراکنی در روابط مسکو و پکن توصیف کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: ما سخنان پمپئو در خصوص امکان همراهی مسکو در اقدامات آمریکا علیه چین را تلاشی ساده لوحانه برای پیچیده کردن و ایجاد شکاف در روابط دوستانه با پکن می‌دانیم. چین و آمریکا به عنوان اعضای دائم شورای امنیت نقش مهمی در روابط بین الملل ایفا می‌کنند و مسئولیت ویژه‌ای در زمینه حفظ ثبات جهانی بر عهده دارند.

زاخارووا بر تقویت روابط دو جانبه با چین تاکید کرد و این کشور را یکی از عوامل مهم در تحقق ثبات جهانی ارزیابی کرد.

وزیر خارجه آمریکا اخیرا اعلام کرد در حال حاضر وظیفه واشنگتن و متحدانش واداشتن چین به تغییر رفتار است. مایک پمپئو اعلام کرد آمریکا و متحدانش باید از روش‌های خلاقانه‌تر و قاطع‌تر برای اعمال فشار بر حزب حاکم چین به منظور تغییر رفتار خود استفاده کنند. وزیر خارجه آمریکا از این کار به «ماموریت زمانه ما» یاد کرد.

پمپئو همچنین خواستار پایان یافتن «تعامل کورکورانه» با چین شد و اتهام زنی‌های تکراری خود علیه چین را در خصوص روش‌های تجاری ناعادلانه، نقض حقوق بشر و تلاش برای نفوذ به جامعه آمریکا را بار دیگر مطرح کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار