مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی:

سند دار کردن عرصه‌های دولتی مهم‌ترین راه جلوگیری از زمین خواری است

صدری گفت: سند دار کردن عرصه‌های دولتی مهم‌ترین راهکار برای جلوگیری از زمین خواری است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، صدری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی در نشست با استاندار مرکزی در این اداره گفت: سند دار کردن عرصه‌های دولتی مهم‌ترین راهکار برای جلوگیری از زمین خواری است.

صدری افزود: در سال ۹۳ قانون تکلیف کرد تا دستگاه‌های دولتی املاک و نقشه‌های خودشان را در مدت دو سال تحویل ثبت اسناد و املاک دهند که متاسفانه برخی دستگاه‌ها تا کنون به این قانون عمل نکردند.

او با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار دولت و تصمیم گیران قرار می‌دهد و زمینه را برای توسعه هم جانبه فراهم می‌کند اضافه کر با انجام نقشه برداری قانون جامع حدنگار (کاداستر)، یک میلیون و ۹۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان مرکزی در بانک اطلاعات زمین جانمائی و مالکیت دولت بر ۳۰۰ هزار هکتار از این عرصه‌ها نیز تثبیت شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی با بیان اینکه امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کاهش پرونده‌های قضائی باشیم بدلیل اینکه بسیاری از مشکلات دولت در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی برطرف خواهد شد بیان کرد:، ولی متاسفانه چه دولت و چه دستگاه‌های دولتی انتظار مورد توقع ثبت اسناد و املاک را در همکاری برای اجرای این طرح برآورده نکردند.

او اهداف اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک را تثبیت مالکیت و ا عتبار بخشی معاملات عنوان کرد و افزود: ۹۰ درصد خدمات بصورت الکترونیکی انجام می‌شود، اما برخی مردم هنوز مراجعه حضوری دارند.

صدری همچنین از کمبود نیروی انسانی مورد نیاز گلایه کرد و گفت: جذب نیرو باید از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اتفاق بیفتد که با توجه به بازنشستگی نیرو‌ها، متاسفانه جایگزین مناسبی صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.