وزیرخارجه چین طی اظهاراتی تاکید کرد که اقدامات اخیر آمریکا، دو کشور را به لبه پرتگاه رویارویی کشانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وانگ‌یی، وزیر خارجه چین طی گفت‌وگویی تلفنی با همتای فرانسوی خود در روز سه‌شنبه از نگرانی پکن در خصوص افزایش تنش با آمریکا گفت و آمریکا را به «تحریک بی‌پروا» برای ایجاد درگیری متهم کرد. 

وانگ‌یی در تماس با ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، هشدار داد که روابط چین و آمریکا در لبه پرتگاه رویارویی قرار گرفته است. وی همچنین از جامعه جهانی خواست در برابر هرگونه اقدام یک جانبه یا هژمونیک آمریکا مقابله کند.

وانگ گفت: «منافع چین و آمریکا کاملا به یکدیگر گره خورده و تحریک بی‌پروا آمریکا برای رویارویی با چین با حقیقت کنونی روابط دو مطابق نیست».

وزیر خارجه چین خواست تا دو طرف سریعا گفت‌وگوهای منطقی را شروع کنند. وی افزود که آمریکا نباید به تعداد اندکی از  عناصر ضد چینی اجازه دهد تا چندین دهه مبادله و همکاری موفق را از بین ببرند.

روابط دو کشور چین و آمریکا طی هفته‌های اخیر بسیار متشنج شده و به قول کارشناسان چینی در بالاترین سطح تنش قرار گرفته است. پس از آنکه آمریکا دستور تعطیلی کنسولگری چین در هیوستون را داد، پکن نیز از توقف فعالیت کنسولگری آمریکا در چنگدو خبر داد.

آمریکا در تلاش برای توجیه دستور توقف فعالیت کنسولگری چین در هیوستون، مدعی شده بود که این مرکز اقدام به جاسوسی می‌کند و مرتکب به سرقت ادبی شده است. پکن ضمن رد ادعای واشنگتن، این موضوع را مضحک خواند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار