رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی گفت:افزایش مبتلایان به ویروس کرونا این شهرستان را همچنان در وضعیت قرمز قرار داده است.

مقدم رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی در گفتگو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا از نیمه دوم اردیبهشت خبر داد و گفت: مراجعات به مراکز در مانی، نمونه گیری سرپایی و سی تی اسکن به شکل فزاینده‌ای در خو‌ی افزایش یافته و روند درمان را سخت کرده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی افزود: هم اکنون اکثر ظرفیت تخت‌های بیمارستان آیت الله خویی و تعدادی از تخت‌های بیمارستان‌های قمر بنی هاشم و امام خمینی اشغال شده و در اورژانس بیمارستان خویی هم بیماران مبتلابه کرونا بستری هستند.

مقدم  تصریح کرد: این بیماری تاکنون جان بیش از ۱۴۲ نفر را در خوی گرفته و به طور میانگین روزانه  ۲۰ نفر را در بیمارستان‌ها بستری کرده است.

این مسئول گفت: علیرغم افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در خوی کادر درمان همچنان پرتلاش مشغول درمان بوده و نیاز‌های دارویی شهرستان تامین شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی، برگزاری تجمعاتی همچون عروسی‌ها، مراسم ترحیم، برپایی بازار‌های هفته وبازگشایی تفرجگاههاو عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی را مهمترین عوامل شیوع این بیماری در خوی اعلام کرد.

عمرانی رئیس بیمارستان آیت الله خوی هم پایین آمدن سن ابتلا به ویروس کرونا خبر داد و گفت: قبلا ابتلای افراد با سنین ۳۰ تا ۵۰ سال در این شهرستان ۱۶ درصد ثبت شده بود که ابتلای این گروه سنی اکنون به ۳۵ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
روحشون شاد بیچاره ها