مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با اشاره به درجه بندی ۷۸ درصد دهیاری‌های استان سمنان، گفت: دهیاری های ۱۵ روستای استان در این رتبه‌بندی بالاترین درجه را به خود اختصاص دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: دهیاری ها بر اساس شاخص‌هایی مانند درآمد، وسعت، جمعیت، مرکزیت، دهستان یا بخش و دارابودن ظرفیت های گردشگری روستا به درجات ۱ تا ۶ تقسیم شدند.

او افزود: درجه ۶ نشان از عملکرد مطلوب دهیاری‌ها است که در زمان حاضر دهیاری‌های ۱۵ روستای استان سمنان رتبه ۶ و دهیاری‌های ۱۸ روستای استان رتبه پنج را کسب کردند.

صمیمیان یادآور شد: دهیاران روستاهای قلعه نوخرقان، میقان و خیج بخش بسطام در شهرستان شاهرود، دهیاری روستای مهماندوست در دهستان دامنکوه شهرستان دامغان، دهیاری روستای خیرآباد و اعلاء در شهرستان سمنان در درجه‌بندی رتبه ششم را از آن خود کردند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان بیان کرد: دهیاری روستای فولاد محله در شهرستان مهدیشهر، دهیاری روستاهای فرومد، بکران، حسین آباد کالپوش، رضوان، نام‌نیک و نردین در شهرستان‌ میامی و دهیاری روستای لاسجرد و افتر در شهرستان سرخه نیز درجه ۶ را کسب کردند.

او بیان کرد: سمنان از جمله استان‌هایی است که تمام دهیاری‌های آن درجه‌بندی شدند و بر این اساس ۱۳ درصد دهیاری‌های استان دارای درجه پنج و ۶ و بقیه روستاها دارای دهیاری استان رتبه پایین‌تر کسب کردند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار