رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: برای جلوگیری از خطر ابتلا به کرونا در روز عید قربان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خصوص ذبح دام ضروری است.

آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان و با توجه به اینکه ذبح دام عامل انتقال برخی بیماری‌های مشترک انسان و دام است، باید نظارت بر سلامت دام قبل، حین و بعد از کشتار در کشتارگاه‌ها انجام گیرد.

او با اشاره به اینکه دام نباید در منازل و معابر عمومی ذبح شود، افزود: از خرید دام زنده و یا گوشت‌هایی که خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی عرضه می‌شود، خودداری شود.

آغاز با اشاره به اینکه ذبح دام صرفا باید در کشتارگاه‌های تحت نظارت ادارات کل دامپزشکی انجام شود، اضافه کرد: افرادی که به ذبح دام مشغول هستند، باید از وسایل محافظت کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی گفت: به هیچ وجه دامی را که دارای علائم بیماری و ناخوشی است، ذبح و مصرف نکنید وگوشت دام ذبح شده را قبل از مصرف به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای ۴ درجه سانتی‌گراد در یخچال قرار دهید.

این مقام مسئول در مهاباد اذعان کرد: دامپزشکی مهاباد در روز عید قربان با شماره تماس ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ از ساعت ۷ صبح الی ۱۳ بعد از ظهر آماده ارائه هرگونه راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شهروندان است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.