ساحل گناوه از آلودگی نفتی پاک می‌شود/ ساحل دیلم نیز آلوده شد

پاکسازی ساحل گناوه از آلودگی نفتی امروز آغاز می‌‎شود. این آلودگی با وسعت کمتر در شهرستان دیلم نیز دیده شده است.

ساحل گناوه از آلودگی نفتی پاک می‌شود/ ساحل دیلم نیز آلوده شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، چند روزی است که آلودگی نفتی بخشی از سواحل شهرستان‌های شمالی استان بوشهر یعنی گناوه و دیلم را فراگرفته و هنوز علت این آلودگی خمیری شکل که با جزر و مد دریا به ساحل آمده است، مشخص نیست.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست گناوه در این خصوص به خبرنگار ما گفت: آلودگی نفتی از ساحل روستای چاهک تا گناوه وجود دارد و نمونه آن به مراجع مربوط فرستاده شده، اما هنوز علت و منشاء آن مشخص نیست.

کامبیز عبدالهی افزود: طی گشت‌های دریایی مشخص شد آلودگی در دریا وجود ندارد و فقط در حد همین آلودگی است که در ساحل وجود دارد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: با هماهنگی صورت گرفته، عصر امروز قرار است پاکسازی ساحل با کمک نیرو‌های شرکت نفت فلات قاره بهرگان، اداره بندر و سازمان‌های مردم نهاد آغاز کنیم.

تاربال‌های نفتی در ساحل دیلم و بویرات

در همین حال سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیلم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: پس از گزارش آلودگی نفتی سواحل گناوه بررسی سواحل شهرستان دیلم را که در همسایگی گناوه است آغاز کردیم اما تا کنون این آلودگی در بندر امام حسن گزارش نشده است.

 آلودگی نفتی ساحل گناوه

او ادامه داد: اکنون این گلوله‌های خمیری نفتی که به تاربال مشهورند، در نوار باریکی از ساحل دیلم و بویرات وجود دارد و مقدار آن طبق بررسی صورت گرفته کمتر از گناوه است.

 سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیلم بیان کرد: با شرکت نفت فلات قاره بهرگان برای پاکسازی ساحل مذاکره شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.