تصفیه‌خانه فاضلاب شهر لردگان به عنوان سومین تصفیه‌خانه بزرگ استان چهارمحال و بختیاری دقایقی پیش با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا افتتاح شد.

بهره برداری ازتصفیه‌خانه فاضلاب شهر لردگانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمدرضا محمدی ده‌چشمه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: برای اجرای این طرح از سال ۸۴ در دو بخش ساخت تاسیسات تصفیه‌خانه و اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب ۳۸ میلیارد تومان هزینه شده است.
او افزود: با بهره برداری از این طرح ۴۴ هزار نفر در شهر لردگان و روستا‌های اطراف آن از منافع این طرح بهره‎مند هستند.

بیشتر بخوانید:

محمدی گفت:: این طرح با ۹۰ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی جمع‌آوری فاضلاب، در زمینی به مساحت ۲۰۷ هکتار اجرا شده است.

او گفت: تصفیه خانه فاضلاب لردگان با ظرفیت شش هزار مترمکعب در شبانه‌روز و روش لجن فعال، قابلیت حذف ازت و فسفر را دارد که به همراه اجرای خطوط انتقال به طول ۲.۱ کیلومتر در مدار مورد بهره‌برداری قرار گرفته و پیش‌بینی شده است یک مدل سه هزار متر مکعبی نیز در آینده در این طرح ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر لردگان زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۵۰ نفر فراهم شد.

به گفته او، افزایش سطح بهداشت عمومی، جلوگیری از انتشار بیماری‌های عفونی و ارتقای سطح زندگی شهری در این شهرستان از جمله مزایای این طرح است.

تاکنون هفت تصفیه‌خانه فاضلاب در استان چهارمحال و بختیاری اجرا شده است.

همچنین شاخص پوشش شبکه فاضلاب در شهر‌های استان از ۵۰ درصد در سال ۹۲ به ۶۵ درصد در سالجاری افزایش یافته است که در مقایسه با میانگین کشوری که ۵۰ درصد است، شاخص مطلوبی به شمار می‌رود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهر با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است. مرکز شهرستان لردگان در فاصله ۱۶۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال وبختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار