مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل گفت: یک هزار و ۳۸۱ فرصت شغلی روستایی در این استان از طریق پرداخت تسهیلات مالی به روستاییان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هادی بابایی‌مهر، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل گفت: این تعداد شغل با پرداخت ۶۳۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی ایجاد شده است.

او بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید استان با پرداخت این مقدار تسهیلات و با ۸۴ درصد جذب اعتبار اختصاص یافته نسبت به معرفی‌شدگان در حوزه اشتغال پایدار روستایی از  ۹۲۵  فقره طرح اشتغال حمایت مالی کرده است.

بابایی مهر افزود: این طرح‌ها در بخش‌های کشاورزی و صنایع پایین دستی، بخش خدمات، صنعت و معدن بویژه معادن کوچک، فناوری اطلاعات، صنایع دستی، گردشگری و بوم‌گردی بوده و با نگاه "هر روستا یک محصول" و "روستای بدون بیکار" و صندوق‌های خرد و محلی، مشاغل روستایی و توانمندسازی زنان روستایی اجرایی و به نتیجه رسیده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل با اشاره به اجرای برنامه‌های استراتژیک محور در استان گفت: یکی از شاخص‌ترین اقدامات صندوق کارآفرینی امید طراحی و اجرای نظام تامین مالی متناسب با روستاها از جمله  صندوق‌های خرد محلی می‌باشد.

او افزود: در حال حاضر صندوق کارآفرینی امید در سطح کشور با راه‌اندازی یک هزار و ۸۰۰ صندوق خرد محلی در همین تعداد روستا امکان حمایت از بانوان فعال در روستاها را فراهم کرده و سهم استان اردبیل در این طرح ۷۶ صندوق خرد محلی زنان روستایی می‌باشد.

بابایی‌مهر گفت: ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به این صندوق‌ها با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر عضو پرداخت شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.