مسئول دهستان کرات تایباد گفت: ۱۳ رشته قنات به طول ۱۴ کیلومتر در دهستان کرات این شهرستان مرمت و لایروبی شد.

یاسر زنگنه مسئول دهستان کرات تایباد در قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: مرمت و لایروبی۱۳ رشته قنات به طول ۱۴ کیلومتر و کانال کشی آب کشاورزی به طول هفت کیلومتر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان در دهستان کرات تایباد با مشارکت مردم و جهاد کشاورزی انجام شد.

او افزود: بند‌های خاکی، سنگی و ملاتی در این دهستان به همت مردم و منابع طبیعی با مبلغی بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان لایروبی و مرمت شد.

مسئول دهستان کرات تایباد در قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: پیامد این اقدامات افزایش قابل توجه سطح زیر کشت محصولات کشاورزی و مهاجرت معکوس در دهستان را به دنبال داشته است.

زنگنه بیان کرد: این قرارگاه در مدت حضور ۲/۵ ساله خود در دهستان کرات، اقدام به نوسازی و بازسازی ۱۹ باب مدرسه با مشارکت آموزش و پرورش به مبلغ بیش از ۲۸۰ میلیون تومان کرده است.

او در خصوص دیگر فعالیت‌های فرهنگی این قرارگاه در دهستان کرات، تصریح کرد: هزینه‌ای بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان صرف ساخت و مرمت مسجد، حسینیه و خانه عالم در این دهستان شده است.

دهستان کرات با ۱۰ روستا در جنوب شهرستان تایباد واقع شده است.
 
انتهای پیام// ا. چ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.