رییس سازمان انتقال خون استان کرمان گفت: بیماران کرونایی که ۲۸ روز از بهبودی آن ها گذشته، می‌توانند برای اهدای پلاسمای خون خود اقدام کنند.

 روح الله میرزایی، رییس سازمان انتقال خون استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: بیماران کرونایی که ۲۸ روز از بهبودیشان گذشته است، می‌توانند برای اهدای پلاسمای خون خود اقدام کنند.

او با اشاره به اینکه در استان کرمان اهدای پلاسما خون به دو روش صورت می‌گیرد، افزود: در شهر کرمان اهدای پلاسما با روشی به نام پلاسما فرزیس انجام می‌شود که در این روش، اهداکننده فقط بخش مایع خون خود، یعنی: پلاسما را اهدا می‌کند و بقیه سلول‌های خونی به اهداکننده بازگردانده می‌شود. به این صورت اهداکننده می‌تواند با اهدای پلاسمای خود، جان تعداد زیادی از بیماران را نجات دهد. 

 میرزایی درباره روش دوم برای دریافت پلاسمای خون در کرمان بیان داشت: در شهرستان‌های استان کرمان بعد از اهدای خون، خون فرد در واحد‌های خون فرآوری می‌شود و پلاسمای آن جدا می شود. 

 او تصریح کرد: بهبودیافتگان کرونا که در رده سنی ۱۸ سال تا ۶۵ سال قرار دارند، می‌توانند برای اهدای پلاسمای خون خود  اقدام کنند.

رییس سازمان انتقال خون استان کرمان بیان داشت: بیماران بهبود یافته از کرونا در شهر کرمان برای اهدای پلاسما می‌توانند به مرکز اهدای خون واقع در بلوار ۲۲ بهمن مراجعه کنند.

انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار