برخی کشور‌های آسیایی از افزایش شمار ابتلای شهروندانشان به ویروس کرونا خبر دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کشور‌های آسیایی شاهد افزایش شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا هستند.

دولت هند از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور ابراز نگرانی کرد. تنها در بمبئی، پایتخت اقتصادی هند بیش از نیمی از ساکنان مناطق فقیر به کووید ۱۹ مبتلا شده اند. در مجموع ۱۶ درصد کل جمعیت بمبئی آلوده به ویروس کرونا شده اند. تاکنون ۱۱۰ هزار نفر در این شهر به کرونا آلوده و بیش از ۶ هزار تن جان خود را از دست داده اند.

با این وجود، محققان با آزمایش تصادفی ۷ هزار نفر در این شهر اعلام کردند شمار مبتلایان به مراتب بیشتر از آمار رسمی دولتی است. براساس این تحقیق، ۵۷ درصد افراد ساکن سه منطقه فقیر نشین بمبئی مبتلا به کووید ۱۹ هستند.

هم اینک بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در هند به کرونا مبتلا شده و ۳۴ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.


بیشتر بخوانید


بیشتر کشور‌های آسیایی در روز‌های اخیر شاهد اوج گیری دوباره شیوع ویروس کرونا بوده اند. دولت پاکستان نیز از افزایش شیوع ویروس کرونا در این کشور به ویژه در مناطق فقیر حاشیه شهر خبر داده است. تاکنون ۲۷۶ هزار نفر در این کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده و نزدیک به ۵ هزار و ۹۰۰ نفر جان باخته اند.

عربستان، بنگلادش و کشور‌های جنوب شرق آسیا نیز از افزایش شمار مبتلایان به کرونا خبر داده اند. به نظر می‌رسد در این کشور‌ها موج دوم شیوع ویروس کرونا در حال شکل گیری است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است ۲۵ واکسن برای کووید ۱۹ در جهان به مرحله آزمایش انسانی رسیده است. این سازمان از مردم خواسته است تا زمان کشف واکسنی ایمن در مقابل این ویروس، فاصله اجتماعی را رعایت کرده و در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.