رئیس مرکز بهداشت خوزستان نظارت بر حسن اجرای نکات بهداشتی در برگزاری مراسم عرفه تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علوی رئیس مرکز بهداشت استان نظارت بر حسن اجرای نکات بهداشتی در برگزاری مراسم عرفه عرفه تاکید کرد و گفت: شایسته است در روز‌های پیش رو اولویت برگزاری مراسم عرفه از طریق فضای مجازی باشد، مراسم عرفه فقط در مناطق سفید برگزار شود.

او بیان داشت: از برگزاری مراسم عرفه در سایر مناطق (زرد، نارنجی و قرمز) پرهیز شود، در صورت برگزاری حضوری در مناطق سفید در حد چند محل مشخص بدون تجمع و فیلمبرداری و پخش مستقیم از رسانه ملی و استانی و بهره گیری مردم در منازل از رسانه ملی (رادیو و تلویزیون)  انجام شود.

علوی افزود: در صورت برگزاری حضوری در مناطق سفید، در تعدادی از مراکز مشخص شده (مراکز شهرستان‌ها) و در فضای باز با رعایت فاصله ۱.۵ متر و استفاده از  ماسک و جمعیت حداکثر ۵۰ نفر رعایت شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: در صورت بر برگزاری در مناطق سفید در مکان‌های مسقف با ۲۵ در صد ظرفیت محل حداکثر ۵۰ نفر به ازای هر نفر ۴ متر مربع دارای تهویه مناسب و استفاده از ماسک رعایت شود و بدون توزیع نذری و پذیرایی در صورت توزیع مواد غذایی و توزیع آب بایستی به صورت بسته بندی یک نفره وبیرون بر باشد.

این مقام مسئول گفت: برگزاری مراسم در فضای باز بیش از دو ساعت و در فضای مسقف و سرپوشیده بیش از یک ساعت نشود،  گندزدایی قبل و بعد از مراسم محل (سطوح مشترک) ضروری بوده و باید انجام گردد و وجود مواد ضدعفونی دست در ورودی محل برگزاری مراسم ضروری است.

او ادامه داد: کنترل تردد و ورود و خروج جهت جلوگیری از تجمعات توسط مسئولین برگزاری انجام شود و مراکز بهداشت با هماهنگی سازمان تبلیغات و مسئولان برگزاری هماهنگی لازم جهت نظارت و کنترل بهداشتی برنامه ریزی نمایند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.