رئیس‌جمهور کوبا با تاکید بر اینکه دخالت آمریکا در امور داخلی ونزوئلا نقض حقوق و قوانین بین‌المللی است، بار دیگر بر اتحاد و همبستگی کوبا با مردم ونزوئلا و رئیس‌جمهور این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، میگل دیاز کانل، رئیس‌جمهور کوبا در همایش احزاب و سازمان‌های چپگرای آمریکای لاتین که به صورت مجازی برگزار شد تاکید کرد دخالت آمریکا در امور داخلی ونزوئلا نقض حقوق و قوانین بین‌المللی است.

رئیس‌جمهور کوبا همچنین بر اتحاد و همبستگی کوبا با مردم ونزوئلا و نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی این کشور تاکید کرد.

دیاز کانل در این همایش تصریح کرد: «کسانی که هم اکنون در کاخ سفید هستند بار دیگر سیاست مداخله در سایر کشور‌ها، در کنار تهدید به استفاده از زور، اعمال فشار و محدودیت بر رهبران، ‏ سازمان‌های چپگرا و ترقی‌خواه را احیا کردند.»

رئیس‌جمهور کوبا با اشاره نحوه مواجهه کشورهای غربی و آمریکا با بحران همه‌گیری ویروس کرونا‏، گفت: «تجربه‌ها ثابت کرد که قوی‌ترین و پیچیده‌ترین سلاح، قدرت مقابله با ویروس کرونا را ندارد و بر این اساس ماهیت نظام سرمایه‌داری زمانی شفاف و ترسناک‌تر می‌شود. مقامات نظام‌های سرمایه‌داری توان جلوگیری از فروپاشی از سیستم‌های بهداشتی خود را ندارند.»

رئیس‌جمهور کوبا در ادامه تلاش‌ها و اقدامات این کشور‌ها به ویژه آمریکا برای نجات بازار‌های خود در ازای نابودی زندگی افراد را محکوم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار