افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز CNG در استان اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل از افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز CNG در تیر ماه امسال در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حجت مدنی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: میزان مصرف سوخت سی ان جی در تیرماه سال ۹۹ به مقدار ۲۰ میلیون متر مکعب بوده است که نسبت به تیرماه سال ۹۸ به مقدار ۱۵ درصد افزایش داشته است.

او افزود: از بابت مصرف گاز سی ان جی در استان اردبیل به میزان ۲۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین موتور در یک ماه گذشته در استان اردبیل صرف جویی شده است و از لحاظ سبد سوختی، مصرف گاز CNG به مقدار ۴۰ درصد جایگزین بنزین موتور شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل در ادامه بیان داشت: مصرف گاز CNG در استان اردبیل در مقایسه با ماه قبل در حدود هشت دهم درصد کاهش مصرف داشته است که این کاهش مربوط به قرنطینه بیماری کرونا ویروس می‌باشد.

مدنی تصریح کرد: منطقه اردبیل دارای ۷۰ باب جایگاه فعال سوخت سی ان جی می‌باشد که روزانه در حدود ۶۵۰ هزار متر مکعب سوخت پاک که به صورت تقریبی برای ۴۳ هزار دستگاه خودرو توزیع می‌کند.

او بیان کرد: سهم سوخت گاز CNG در سبد سوختی استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.