مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: با ایجاد اولین اقامتگاه بوم‌گردی عشایری در شهرستان سیرجان برای ۱۳ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به راه‌اندازی اولین اقامتگاه بوم‌گردی عشایری در شهرستان سیرجان گفت: راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان‌های عشایر‌نشین استان کرمان می‌تواند نقش مهمی در رونق تولید و اشتغال جوانان ایفا کند.

او افزود: با توجه به علاقه‌مندی گردشگران خارجی به زندگی روستایی و عشایری، راه‌اندازی این اقامتگاه‌ها، علاوه بر آشنایی با زندگی عشایر، استفاده از محصولات طبیعی، صنایع‌دستی و انواع غذا‌های بومی‌ محلی را مهیا خواهد کرد.

فعالی با اشاره به اینکه با راه اندازی این اقامتگاه‌ها، اقامت شبانه در دل طبیعت برای گردشگران فراهم می‌شود، بیان کرد: خوشبختانه اولین اقامتگاه بوم‌گردی عشایری در شهرستان سیرجان ایجاد شده که به صورت مستقیم برای ۳ نفر و به صورت غیرمستقیم برای ۱۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

او با بیان اینکه برای راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی، همکاری خوبی بین اداره امور عشایری و اداره کل میراث‌فرهنگی استان کرمان وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر چندین درخواست از شهرستان‌های ارزوئیه و بردسیر برای ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی دریافت شده  است که امیدواریم برای ارائه تسهیلات کم بهره، بانک‌های عامل بیش از گذشته با این اداره کل همکاری کنند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار