مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان از کسبه بازار خواست به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از فروش کالاها به صورت فله‌ای بپرهیزند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ارسلان میری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان روز جمعه  در گفت و گو با رسانه ها با اشاره به اینکه مسائل بهداشتی و بسته بندی کالا‌هایی همانند خشکبار در بازار مشتاق کرمان جدی گرفته نمی‌شود، از کسبه بازار خواست: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از فروش کالاها به صورت فله‌ای بپرهیزند.

او افزود: بازرسان گشت کووید ۱۹ با کسبه‌ای که در فروش اجناس خود پروتکل‌های بهداشتی را عایت نکنند، به شدت برخورد خواهند کرد.

میری ضمن تاکید بر اینکه معابر باید برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی آزاد باشند از شهرداری خواست با کسانی که در بازار در معابر عمومی، ایجاد مزاحمت می‌کنند، برخورد کرده تا مغازه داران به حریم عابران تجاوز نکنند و معابر برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی آزاد باشند.

او افزود: بازرسان ویژه کووید ۱۹ باید در صحنه حاضر شوند و وظیفه خود را به درستی عمل کنند، نه اینکه تنها با تماس و شناسایی نکردن موقعیت، موج روانی ایجاد کنند.

پیشتر استاندار کرمان گفته بود: تاکنون نظارت و بازرسی‌ها برای رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی، نتیجه مطلوب را نداشته و از این پس، بازرسی‌ها با دقت و جدیت انجام شود و با واحد‌ها و دستگاه‌های متخلف برخورد جدی خواهد شد و تعلل در نظارت پذیرفته نیست.

محمد جواد فدایی، استاندار کرمان عصر پنجشنبه ضمن اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا عنوان کرده بود که یا نظارت‌ها کافی نیستند و یا موثر نبوده اند و ما ملاک را در این زمینه آمار‌ها قرار داده ایم و اگر آمار کاهش داشت، یعنی: نظارت‌ها موثر بوده اند.

او با بیان اینکه در استان کرمان با وجود بازرسی و نظارت‌ها، وضعیت خوب نشده و نسبت به روز‌های قبل آمار بیشتر شده است، گفت: آمار مبتلایان؛ حتی در کادر درمان افزایش یافته است که نیازمند اخطار کتبی و تذکر برای دستگاه‌ها و واحد‌های نظارتی است و دستگاه‌هایی که کم کاری می‌کنند، علاوه بر تذکر، گزارش آن‌ها به وزارت خانه مربوطه نیز رد می‌شود.

به گفته مسئولان بهداشتی حدود یک ماه است که روند بستری‌ها و مرگ و میرهای ناشی از بیماری کرونا، افزایشی شده است و روزانه حدود ۲۰۰ ایرانی جان خود را از دست می‌دهند، سوالی که در این زمینه به ذهن متبادر می‌شود، این است که چرا دچار این وضعیت نامناسب شده ایم؟

در کرمان نیز طی هفته گذشته، نرخ مرگ و میر‌های ناشی از کرونا روند صعودی به خود گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار