رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: خبرنگاران با اطلاع رسانی سریع، مردم را در جریان فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه قضایی قرار دهند.

افزایش اثر گذاری اقدامات قضایی در گرو ارائه پیوست رسانه‌ای استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در نشست شورای قضایی استان ،گفت: باید با تولید محتوا، افکار عمومی را جهت دهی و همسو با عدالت کرد و با آگاه سازی مردم و اطلاع رسانی سریع، به موقع و حرفه ای، مردم را در جریان فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه قضایی قرار داد.

او افزود: اگر مردم به صورت حرفه‌ای و هنرمندانه در جریان امور قرار گیرند و توجیه افکار عمومی صورت پذیرد، خود مطالبه گر دستگاه قضایی در اجرای عدالت می‌شوند و اجرای احکام سنگین را برای ایجاد امنیت، آرامش و حفظ آسایش شهروندان، به عنوان امری اجتناب ناپذیر و ضروری، خواهند پذیرفت.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در گذشته، قدرت نظامی، معیار اقتدار و قدرت حکومت‌ها بود و در دوره‌هایی نیز مسایل اقتصادی و ثروت می‌توانست تعیین کننده قدرت یک حکومت باشد، اما باید اذعان کرد در عصر انفجار اطلاعات، قدرت و اقتدار جوامع به قدرت رسانه‌ای و اطلاعاتی هوشمندانه است.

او مرکز ثقل مدیریت امور رسانه‌ای و اطلاع رسانی را روابط عمومی ذکر کرد و ابراز داشت: روابط عمومی، حرفه و شغل نیست، بلکه یک هنر و علم است که باید با بکارگیری علوم مختلف به مدیریت امور رسانه‌ای بپردازد.

دهشیری، اخذ بازخورد‌های مردمی از موضوعات مهم اجتماعی را وظیفه روابط عمومی دانست و گفت: حلقه وصل بین مدیران و مردم و حتی بین مدیران و مجموعه کارکنان، روابط عمومی است که باید با مدیریت امور، بیشترین همگرایی و اتحاد و همدلی را ایجاد نماید.

او کار روابط عمومی را یک رسالت حساس و سرشار از استرس و فشار روانی معرفی کرد و اظهار داشت: به علت حساسیت کار، فعالیت در روابط عمومی به ویژه در دستگاه قضایی در زمره مشاغل سخت محسوب می‌شود و نیازمند حمایت مدیران و مسئولان ارشد است.

رئیس کل دادگستری استان یزد به برگزاری جشنواره عدلیه و رسانه اشاره کرد و گفت: این جشنواره که برای مدت یک سال از هفته قوه قضاییه سال ۹۹ تا هفته قوه قضائیه سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی شده است، ایجاد یک وحدت رویه در ارتباط با رسانه‌ها و تحقق یک ارزیابی موفق، کامل و حرفه‌ای از تعامل رسانه‌ها با دستگاه قضایی استان را به عنوان هدف دنبال می‌کند و ضروری است که مدیران دستگاه‌های عضو شورای قضایی استان، با حمایت بیشتر از روابط عمومی‌های خود، از این فرصت رسانه‌ای به نحو احسن بهره گیرند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار