مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: با توجه به ظرفیت‌های زیاد این روستا تلاش‌ها به منظور ثبت جهانی روستای ابیانه آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان اظهار داشت: روستای تاریخی ابیانه، یکی از مراکز مهم شهرستان نطنز به منظور جذب گردشگران خارجی و داخلی در منطقه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: با توجه به ظرفیت‌های زیاد این روستا از منظر گردشگری و همچنین معرفی آن به مردم جهان، تلاش‌ها به منظور ثبت جهانی این روستا آغاز شده و این اداره کل نیز این مهم را در دستور کار خود قرار داده است.


بیشتربخوانید


او تأکید کرد: به منظور تسریع در این امر می‌بایست هر چه سریع‌تر زیر ساخت‌های مورد نیاز تأمین شود و موانع موجود بر سر راه ثبت جهانی این روستای تاریخی نیز رفع شود، که این مهم، همت و تلاش بی‌وقفه مسؤولان و دوستداران میراث فرهنگی منطقه را می‌طلبد.

الهیاری تصریح کرد: شهرستان نطنز، یکی از شهرستان‌های پیشرو و فعال در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان است، به‌نحوی که با تلاش‌های انجام شده، امکانات و زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان از افزایش چشمگیری برخوردار بوده، لذا به‌طور مثال، در چند سال گذشته شاهد افزایش تخت از ۴۳۰ تخت به یک هزار و ۲۰۰ تخت در شهرستان به‌منظور اقامت گردشگران، بوده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: با توجه به موقعیت ویژه این شهرستان و همچنین روستای ابیانه در استان، به منظور رفع موانع و مشکلات و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ثبت جهانی روستای تاریخی ابیانه، کارگروهی با حضور استاندار یا معاونت عمرانی استانداری و مدیران کل استان به منظور بررسی و رفع موانع مذکور و پیگیری مصوبات تشکیل می‌شود.

حسین یزدان‌مهر مدیر پایگاه میراث فرهنگی ابیانه گفت: در طول سه سال گذشته اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۹۰۵ میلیون تومان در سطح شهرستان ویژه شهر‌های نطنز، بادرود، خالدآباد، طرق‌رود و روستای تاریخی ابیانه و روستا‌های تابعه شهرستان اختصاص یافته است، که این اعتبارات در راستای حفظ، احیا و مرمت اماکن تاریخی، فرهنگی و مذهبی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و آموزش و ترویج صنایع‌دستی اختصاص یافته که از نظر میزان اختصاص در سطح استان، رتبه سوم را دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نطنز و مدیر پایگاه میراث فرهنگی ابیانه افزود: با توجه به پیگیری‌های چند ساله پایگاه میراث فرهنگی ابیانه و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و وزارتخانه متبوع، امید است انتظارات دوستداران میراث فرهنگی منطقه و مردم محلی، نسبت به قرارگرفتن روستای ابیانه در فهرست میراث جهانی هرچه زودتر محقق شود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باقرخان سالار ملی
۱۴:۴۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
ابیانه حدودا در ۶۰ کیلومتری نطنز یکی از روستاهای خیلی زیبای گردشگری و توریستی ایران و جهانه واقعا من که از دیدنش شگفت زده شدم خیلی تمیز و شیک و دیدنیه واقعا _ باقرخان سالار ملی از میانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
حتما قیمتها درآن ازهمین حالا درحال نجومی شدنه!؟!؟