تصویر برداری سریال دینی تاریخی "سلمان فارسی" به کارگردانی سید داود میرباقری در شهر تاریخی مجن واقع در ۳۵ کیلومتری شمال شاهرود و در جوار قله شاهوار آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید داود میرباقری با پیچیده و سخت خواندن پروژه سلمان فارسی گفت: سلمان در شکل و در اهمیت و معنا و مفاهیمی که در بر می‌گیرد، پنج برابر مختارنامه است و این کار را سخت می‌کند.

او با بیان اینکه سلمان در حقیقت پروژه بررسی تاریخ ادیان است افزود: سلمان با توجه به عشق به حقیقتی که داشت به قریب همه ادیان را در نوردید تا در کنار پیامبر (ص) آرام بگیرد و این نکته مهمی است پس بررسی سلمان فارسی یعنی بررسی تاریخ ادیان تا جایی که پیامبر فرمود او از اهل بیت من است و حتی از اصحاب کبار ما است و این اهمیت پروژه را گوشزد می‌کند.

میرباقری ادامه داد: سلمان از سن ۲۰ سالگی به نقطه‌ای غریب مهاجرت می‌کند و دیدگاه‌هایی که درباره او در ایران و بیزانس وجود دارد همگی سبب می‌شود تا شکل روایی داستانی شخصیت پردازی این شخصیت دشوار باشد.

کارگردان سریال سلمان فارسی با اشاره به مراحل قبلی ساخت این سریال تصریح کرد: بعد از تصویربرداری در قشم و کرمان در ادامه پروژه سلمان مقرر شد تا پس از عید نوروز برای ادامه تصویر برداری به ترکیه انجام شود و سال ۹۹ را برای این کشور پیش بینی شد که شیوع ویروس کرونا موجب شد تا راه‌ها بسته شود و در نهایت شاهرود را بتوانیم جایگزین و بازسازی کنیم.

او افزود: قرار است تا فصل مرتبط با تاریخ بیزانس سریال سلمان فارسی را در منطقه مجن شاهرود تصویربرداری نماییم.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هنرمند
۱۴:۲۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
آیا بهتر نبود شهری به غیر از شهر زادگاه کارگردان محترم ، بصورت پیاپی برای اجرای پروژه های ملی و پرخرج مورد نظر قرار گیرد؟ همه می دانیم که کشور ایران پر است از جاذبه های دیدنی تاریخی و طبیعی و ... چرا هربار شاهرود ؟...