رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت:از دولت درخواست داریم، همانطور که به جهش تولید می‌اندیشد به جهش مهارت هم توجه ویژه داشته باشد،

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار کرد: حضور نماینده دولت در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نوید بهار مهارت است.

او با بیان اینکه ️اميدوارم با نگاه بلند سیاستگذاران و برنامه‌ریزان، در سبد هزینه خانوار، شاهد سهمی ارزشمند برای مهارت باشیم، ادامه داد: ️برای زدودن بیگانگی مهارت از جامعه نیاز به نگاه دولت دارد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه نیاز جامعه اشتغال و مهارت است نه تنها پرداخت یارانه، زیرا بازار تشنه نیروی ماهر است، گفت: ️در عصر کرونا تجارت دیجیتال اهميت یافته‌ است و آینده ازآن حکومت دیجیتال است.

او ادامه داد: ️آينده از آن اطلاعات‌ نرم‌افزاري و تحولات‌ تکنولوژی است.

اوسط هشمی با بیان اینکه ️از دولت درخواست داریم، همانطور که به جهش تولید می‌اندیشد به جهش مهارت هم توجه ویژه داشته باشد،افزود: ️امروز سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دارای نیروی انسانی با ارزشی است که با نگاه ویژه شما می تواند فصل جدیدی در مهارت بگشاید.

او گفت: ️اشتغال و مهارت دو بال توسعه کشوراند و ️حذف واسطه های آموزشی ضروری است.

او با بیان اینکه از دولت تقاضا داریم واسطه های آموزش در کشور را حذف کرده و هر جا نیاز به آموزش است بودجه آن را به سازمان آموزش فنی و حرفه ای اختصاص دهد، ادامه داد: ما حاضریم با اختصاص بودجه ماموریت آموزشی خود را به انجام برسانیم.

اوسط هاشمی ادامه داد: در دهه مبارک فجر ۱۰۰۰ استاندارد آموزشی دیگر رونمایی می شود.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه رتبه ایران در توسعه مهارت آموزی ۱۳۳ در بین ۱۴۱ کشور در جهان است که باید بهبود یابد، ادامه داد: از دولت درخواست داریم، همانطور که به جهش تولید می‌اندیشد به جهش مهارت هم توجه ویژه داشته باشد.

او ادامه داد: تقاضا داریم تعریف سازمان‌ آموزش فني و حرفه‌ای از سازمانی اداری به آموزشی تغییر یابد.

او گفت: رویکردهای جدید سازمان شامل مهارت آموزی در حوزه گردشگری، کشاورزی، استان‌های با پایه‌ی مهارتی پایین و بیکاری بالا و مهارت‌ دریا محور است.

بیشتر بخوانید

آمادگی معاونت زنان و خانواده با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای توانمندسازی

دستور ویژه وزیر کار برای مهارت آموزی کودکان کار

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار