رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: پزشکی قانونی با وجود خدمات قابل توجه و متنوع و بهره‌مندی از نیروهای متخصص و فنی، به درستی برای مردم معرفی نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس مسجدی رییس سازمان پزشکی قانونی کشور صبح امروز شنبه 11 مرداد در مراسم رونمایی از مستند سازمان با عنوان "کاشف" افزود: عمده فعالیت پزشکی قانونی خدمت رسانی به مردم است بنابراین باید خدمات این سازمان را که در جهت احقاق حق افراد است به درستی معرفی کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد تأثیرگذاری زبان هنر و رسانه در بیان عملکرد و دستاوردها اظهار داشت: ساخت مستند پزشکی قانونی حرکتی در این جهت است که با بهره‌گیری از زبان هنر خدمات سازمان را به مردم شناسانده و جامعه را با گوشه ای از اقدامات کارشناسان پزشکی قانونی آشنا کنیم.

مسجدی با تأکید بر تداوم ساخت چنین فیلم ها و برنامه هایی برای تبیین هرچه بهتر جایگاه سازمان، خاطرنشان کرد: تماشای این مستند سواد عاطفی، حقوقی و ارتباطی مردم را افزایش می دهد و به شناخت بیشتر مردم از بخشی از فعالیت های این سازمان و تلاش های کارشناسان و کارکنان آن کمک می کند.

وی با قدردانی از دست اندرکاران تهیه این مستند از مرکز رسانه قوه قضاییه به دلیل همکاری و حمایت همه جانبه در ساخت مستند "کاشف" قدردانی کرد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه یکی از ویژگی های هزاره سوم را نیاز به سوادهایی متفاوت همچون سواد عاطفی، ارتباطی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی و ... عنوان کرد و گفت: در این شرایط ما نیازمند سواد رسانه هستیم چرا که مفاهیم با این زبان بهتر و آسان‌تر منتقل می شود.

یادآور می شود فیلم مستند سازمان پزشکی قانونی کشور با عنوان "کاشف" ساخته حسین فریدون جاه روایتی داستان‌گونه از پرونده های پزشکی قانونی در حوزه های تشریح، معاینات و آزمایشگاه است که امروز به صورت خصوصی اکران شد.

این فیلم بیانگر اقدامات و خدمات پزشکی قانونی در حوزه های مختلف و نیز نقش قابل توجه کارشناسان آن در کشف معماهای پرونده ها و احقاق حقوق مردم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار