اختصاص ۵۱۳ میلیارد ریال برای تکمیل هشت طرح گردشگری در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، از اختصاص ۵۱۳ میلیارد ریال برای تکمیل هشت طرح گردشگری در استان اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد جوادی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبار لازم برای تکمیل و بهره برداری از هشت طرح گردشگری و صنایع‌دستی این استان در تفاهم نامه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با استاندار مشخص و اعلام شد.

او افزود: براساس تفاهم ‎نامه امضا شده بین محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری ۵۱۳ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری از این طرح‌ها در نظر گرفته شده است.


بیشتر بخوانید


جوادی اضافه کرد: با تکمیل و بهره برداری از طرح‌های این تفاهم نامه زمینه اشتغال مستقیم برای یک هزار و ۱۹۲ نفر در بخش‌های گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری فراهم خواهد شد.

او ادامه داد: توسعه خوشه خاتم کاری شیخ شبان در شهرستان بن با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی از مهم‌ترین این طرح‌ها است.

جوادی اعتبار لازم برای تکمیل این طرح را ۳۱ میلیارد ریال دانست و گفت: از این مبلغ یک میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت‌های دولتی و ۳۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات سرمایه ثابت تأمین و هزینه می‌شود.

او افزود: با تکمیل و بهره برداری از طرح توسعه خوشه خاتم کاری شیخ شبان زمینه اشتغالزایی مستقیم ۸۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

جوادی اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های مناطق نمونه گردشگری بازفت شهرستان کوهرنگ، سامان و چغاخور شهرستان بروجن با درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر طرح‌های مرتبط با این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

او ادامه داد: برای تکمیل این طرح با اشتغالزایی مستقیم ۲۰۰ نفر ۹۵ میلیارد ریال نیاز است.

جوادی گفت: از این مبلغ ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی تأمین و هزینه خواهد شد.

او افزود: دهکده گردشگری الماس چغاخور از دیگر طرح‌های مرتبط با این تفاهم‌نامه و دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

جوادی اضافه کرد: برای تکمیل و بهره برداری از این طرح با اشتغالزایی مستقیم ۴۰ نفر ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی تأمین و هزینه می‌شود.

او ادامه داد: براساس این تفاهم نامه برای تکمیل و بهره برداری از مجتمع گردشگری بروجن با ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی و اشتغال‌زایی مستقیم ۲۰ نفر ۳۸ میلیارد ریال از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تأمین و هزینه خواهد شد.

جوادی گفت: به منظور ساخت، توسعه و تجهیز اقامتگاه‌های بوم گردی چهارمحال و بختیاری با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۷۰ نفر ۱۰۰ میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی تأمین و هزینه می‌شود.

او افزود: برای تکمیل و بهره‌برداری از هتل‌آپارتمان پیرغار شهرستان فارسان با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اشتغالزایی مستقیم ۱۰ نفر ۱۴ میلیارد ریال از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تأمین و هزینه خواهد شد.

جوادی اضافه کرد: به منظور تکمیل و بهره برداری مجتمع اقامتی و پذیرایی بین‌راهی فیل‌آباد شهرستان فارسان با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۷ نفر ۱۰ میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی تأمین و هزینه می‌شود.

او ادامه داد: براساس این تفاهم نامه برای تکمیل و بهره برداری از هتل سه ستاره سیاسرد بروجن با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اشتغال‌زایی مستقیم ۲۵ نفر ۱۵ میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی تأمین و هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.