به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسین فلاح نژاد، مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی البرز با بیان این که البرز برای اجرای جز۱ بند ح تبصره ۱۷ قانون بودجه به منظور معافیت مالیاتی موسسات خیریه پایلوت شد، گفت: با توجه به دستور معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز هماهنگیهای به عمل آمده با بانک مرکزی و در اجرای اجرای جز (۱) بند (ح) تبصره ۱۷ قانون بودجه، کلیه موسسات خیریه باید در هنگام پرداختهای کمک یا حمایت خود از اشخاص، صرفا از طریق سامانه پایا یا ساتنا به درج کد ۲۴ رقمی در قسمت شناسه پرداخت اقدام کنند.
او افزود: این کد شامل عدد ۱۱۰ در ابتدا وسپس عدد ۱۱ رقمی شماره ثبت موسسه خیریه و درانتها شماره موبایل رابط موسسه بدون در نظر گرفتن صفر اول است.
مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی البرز همچنین با اشاره به اهمیت اجرای این قانون برای معافیت مالیاتی موسسات خیریه گفت: بر اساس مفاد جز (۱) بند (ح) تبصره ۱۷ قانون بودجه آن بخش از هزینههای موسسات خیریه خصوصی که به اشخاص پرداخت میشود تنها در صورت ثبت در سامانه مذکور از معافیت مالیاتی برخوردار میشوند.
او افزود: بر اساس این تبصره در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کلیه دستگاههای موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیر دولتی وبنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر حمایت میکنند مکلفند تمامی حمایتها و کمکهای خود را به تفکیک شماره کد ملی فرد دریافت کننده حمایت در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کنند و به منظور ساماندهی و کارآمد سازی سیاستهای حمایتی اطلاعات سامانه در اختیار تمام دستگاههای یادشده قرار میگیرد.
فلاح نژاد با اشاره به امکان استعلام استحقاق افراد دریافت کننده حمایت گفت: پس از ثبت اطلاعات، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مکلف است امکان استعلام استحقاق-سنجی افراد دریافت کننده حمایت را در اختیار نهادهای حمایت کننده قرار دهد.
او افزود: از آنجایی که استان البرز پایلوت اجرای این طرح بودجهای در کشور شده است، نهادهای مذکور در استان میتوانند در صورت هرگونه سوال یا مشاوره در این خصوص با اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان البرز با شماره تلفن ۳۲۱۲۸۰۰۰ داخلی ۳۵۱ تماس گرفته و یا از طریق ایمیل EjtemaeeAlborz@gamil.com سوالات خود را مطرح کنند.
انتهای پیام/د.خ