رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: مهم‌ترین اصل و محور تمام برنامه ها در عزاداری ‌های محرم امسال سلامت مردم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حجت الاسلام ملایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، گفت: محور اصلی تمام برنامه‌های عزاداری امسال سلامت مردم با عمل دقیق به مقررات و دستور العمل‌های بهداشتی است.

او افزود:امسال باتوجه به شیوع بیماری کرونا، اجرای نکات بهداشتی و عمل به توصیه مقام معظم رهبری باید در دستور کار قرار بگیرد.

حجت الاسلام ملایی بیان کرد: در برنامه‌های عزداری بخاطر سلامتی مردم باید تغییر روش داد و از روش حضور بیشتر به سمت فضای مجازی و رسانه‌ها گرایش پیدا کرد.


بیشتر بخوانید


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در ادامه اظهار کرد: تمامی هیات‌های عزاداری ملزم به رعایت دقیق به مقررات و دستورالعمل مسوولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و ستاد کرونا هستند و وظایف خود را برای پیشگیری بیماری انجام می‌دهند.

او تصریح کرد: برنامه ریزی مراسم با اولویت برگزاری در فضا‌های باز، برگزاری مراسم در فضای سربسته دارای شرایط مناسب بهداشتی و مدیریتی صرفاً با تایید ستاد استانی، کاهش ساعات برگزاری مراسم و اعمال محدودیت در روز‌های برگزاری مراسم در مقایسه با سنوات گذشته، برگزاری تجمعات به صورت حداقلی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم و لزوم استفاده از ماسک، تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص در شهر‌های نارنجی و قرمز و اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با نذورات است.

حجت الاسلام ملایی عنوان کرد: پیش بینی شیوه‌های جایگزین برای مناطق و شهر‌هایی که امکان برگزاری حضوری مراسم در آن وجود ندارد، مورد تصریح دستور العمل است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.