سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی برای مبل و منبت ملایر

رئیس هیئت مدیره بازار مبل و منبت ملایر گفت: برای توسعه مبل و منبت در شهرستان هزار میلیارد تومان بخش خصوصی سرمایه گذاری می‌کند.

سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی برای مبل و منبت ملایریداله کریمی، رئیس هیئت مدیره بازار مبل و منبت ملایر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: در مجتمع تفریحی و توریستی و تجاری مبل و منبت ملایر آقای صرامی هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌کند.

او با بیان اینکه زمین این طرح مشخص و از طریق اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان واگذار شده است افزود: در این مجتمع تفریحی، توریستی و تجاری، مجموعه نمایشگاه‌های مبل و منبت، هتل، مجموعه ورزش آبی، سالن‌های ورزشی ، آمفی تئاتر ، سینما  و مجموعه شهربازی ساخته می‌شود.

کریمی ادامه داد: سرمایه گذار مجوز‌های اولیه‌ی طرح را دریافت کرده است و با هماهنگی فرمانداری  ۱۷ هکتار زمین  در مجموعه بام ملایر برای اجرای طرح در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره بازار مبل و منبت ملایر بیان کرد: در شهرستان ملایر ۶۵ درصد مبل و منبت کشور تولید و بخشی از این تولیدات به دیگر کشورها صادرمی شود.

او با بیان اینکه ۲۵ هزار نفر در شهرستان ملایر به طور مستقیم و غیرمستقیم در صنعت مبل و منبت مشغول به کارند افزود: در ۵ هزار  کارگاه مبل و منبت کوچک و بزرگ این شهرستان ۹ هزار منبت کار  فعالیت می کنند.

کریمی با اشاره به ثبت جهانی ملایر به عنوان شهر مبل و منبت افزود: ۳۳ درصد اشتغال شهرستان ملایر در بخش مبل و منبت است و با حمایت دولت و مسئولان، در جشنواره‌  مبل و منبت پارسال صنعت مبل و منبت  این شهرستان  ۶۲۵ میلیارد تومان درآمد زایی داشته است.

ملایر در اردیبهشت سال ۹۶ به عنوان شهر ملی منبت ثبت شد و شورای جهانی صنایع‌دستی زمستان پارسال ملایر را به عنوان شهر جهانی مبل و منبت در فهرست شهر‌ها و روستا‌های جهانی صنایع‌دستی ثبت کرد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.