ابول نزادیان گفت: ویروس کرونا از بین نرفته و خط مبارزه با این بیماری رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی است.

فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به لطف خدای متعال پس از ۲ ماه طاقت فرسا با سربلندی از پیک بیماری کرونا عبور کردیم، اما این ویروس از بین نرفته است و باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی پایبند باشیم.

او افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که همزمان با خروج خوزستان از وضعیت قرمز، برخی از مردم با تصور اینکه کرونا تمام شده، مشارکت کمتری در رعایت نکات بهداشتی دارند، به طوری که درصد استفاده از ماسک در استان حدود ۶۰ درصد است که باید افزایش پیدا کند.

ابول نژادیان اظهار داشت: وضعیت کاملا شکننده است و در صورتی که مردم رعایت نکنند، ممکن است مجددا در وضعیت قرمز قرار بگیریم. البته بعد از پشت سر گذاشتن پیک بیماری، میزان مرگ و میر کرونا در خوزستان ۳/۱۴ درصد است، در حالی که میانگین کشوری بالای ۴ درصد است.

این مقام مسئول استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات را از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از کرونا عنوان و بیان کرد: شهروندان از تردد‌های غیرضروری در سطح شهر و مراکز عمومی پرهیز کنند، چراکه خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس استفاده از روش‌های پیشگیری و بهداشتی است و اگر اصول بهداشتی رعایت نشود، بار بیمارستان‌ها مجددا افزایش پیدا می‌کند و این احتمال وجود دارد که درگیر پیک دوم این بیماری در استان شویم.

ابول نژادیان مشارکت مردم، مجاهدت‌های مدافعان سلامت در بخش بهداشت، دارو، درمان و همکاری بین بخشی نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف را عمده‌ترین دلایل کنترل ویروس در پیک اول و مهار آن دانست و ادامه داد: تجربه ۲ ماه اخیر نشان داد تنها راه مبارزه با این ویروس تا زمان کشف و تولید واکسن، رعایت نکات بهداشتی است.

او در پایان تاکید کرد: مهم‌ترین توصیه به مردم، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، شستن دست‌ها و پرهیز از حضور در تجمعات غیرضروری نظیر مجلس ختم، عروسی و... است که بار‌ها از طریق رسانه‌ها آموزش داده شده و باید حتما آن را جدی بگیرند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.