واکنش مدیران تیک تاک به طرح ممنوعیت ترامپ

مدیران شبکه اجتماعی تیک تاک در پیامی ویدئویی به طرح رئیس جمهور آمریکا در ممنوعیت این شبکه اجتماعی واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، در واکنش به طرح ممنوعیت بکارگیری شبکه اجتماعی تیک تاک از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مدیران این شبکه اجتماعی پیامی ویدئویی منتشر کرده‌اند.

در پیامی که از سوی مدیران شبکه اجتماعی تیک تاک منتشر شده است آن‌ها خطاب به ترامپ گفته‌اند: «ما هیچ جا نمی‌رویم» و از مردم خواسته‌اند تا از این شبکه اجتماعی حمایت و پشتیبانی کنند.

این واکنش در راستای امضای روز گذشته فرمان ممنوعیت بکارگیری شبکه اجتماعی تیک تاک در آمریکا از سوی ترامپ عنوان شده است.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر از اقدامات مختلف دولتش علیه شبکه تیک تاک خبر داده بود.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز بامداد سه شنبه اعلام کرد واشنگتن به طور قطع به دنبال ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی چین از جمله شبکه «تیک تاک» است. نکته جالب توجه اقبال بالای شبکه تیک تاک در مقایسه با دیگر شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام در میان کاربران آمریکایی است.

نگرانی‌هایی در میان جامعه دفاعی و اطلاعاتی آمریکا ایجاد شده است مبنی بر اینکه مقامات چینی از طریق این برنامه می‌توانند اطلاعات تلفن همراه را به دست آورند و از این طریق، مقامات و کادر نظامی آمریکا را رهگیری کنند.

گروهی از سناتور‌های ارشد جمهوری خواه آمریکا نیز روز چهارشنبه موضوع تلاش چین برای تاثیرگذاری در انتخابات آتی این کشور با استفاده از شبکه تیک تاک را مطرح کرده و از دولت خواستند تا این مسئله را مورد بررسی دقیق قرار دهد.

مناقشات بر سر شبکه تیک تاک می‌تواند به موضوع تازه‌ای در تنش‌های اخیر میان پکن و واشنگتن تبدیل شود. موضوع ادعایی مداخله در انتخابات آمریکا هر از چندگاهی از سوی مقامات این کشور با اتهام زنی به عوامل خارجی مطرح می‌شود. آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند این ادعا را دستاویز اتهام زنی و فشار بر رقبای خارجی خود از جمله چین و روسیه قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار