بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ فقره تفاهم نامه همکاری به منظور مدیریت مصرف بهینه برق با مشترکان غرب مازندران منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،کیوان فرح زاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران، گفت: این شرکت در راستای اجرای برنامه عملیاتی ابلاغی شرکت توانیر و عدم اعمال خاموشی، تاکنون بیش از ۲۴۰۰ تفاهم نامه همکاری با مشترکان دارای کنتور هوشمند فهام در غرب مازندران منعقد کرده است که گام موثری در جهت مدیریت پیک بار تابستان امسال به شمار می‌آید.

او افزود:ادارات، صنایع، چاه‌های آب کشاورزی، شالیکوبی ها، مرغداری‌ها، سردخانه‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ آب، تصفیه خانه‌ها و مجتمع‌ها و مراکز تجاری از جمله مشترکانی هستند که با امضا تفاهم‌نامه جهت گذر از پیک تابستان همکاری لازم با شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران به عمل می‌آورند.

فرح زاد با بیان اینکه افزایش دما و گرمای فراتر از حد معمول هوا منجر به افزایش مصرف برق و به مدار آمدن بار‌های سرمایشی شده، افزود: این امر امکان تامین برق را در ساعت‌های اوج مصرف (۱۲ الی ۱۸) با مشکل مواجه کرده و ضرورت مدیریت مصرف از سوی عموم مشترکان را دوچندان می‌کند.

او گفت: شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران به منظور جلوگیری از بروز خاموشی ناشی از افزایش مصرف برق در استان، تدابیر گسترده‌ای را اتخاذ کرده است که می‌توان به برنامه همکاری در ساعات اوج بار و استفاده از مولد‌های خود تامین و اقدامات متنوع فرهنگی و تبلیغی با استفاده از ظرفیت‌های صدا وسیما، رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها، بهره برداری مطلوب از فضای مجازی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران، گفت: با پیگیری و اجرای این برنامه‌ها در پارسال، بیش از ۲۰مگاوات در مصرف برق استان صرفه جویی شد و بیش از ۱۳ و نیم میلیارد ریال پاداش همکاری به مشترکان پرداخت شد که این موارد در کنار مجموعه‌ای از اقدامات گسترده فرهنگی از بروز خاموشی ناشی از افزایش مصرف در پارسال جلوگیری کرد.
 
او افزود: طرح کاهش در اوج بار، طرح همکاری ۲۴ ساعته، طرح جابه‌جایی جمعه با یکی از روز‌های غیر تعطیل، طرح استفاده از مولد به صورت خود تامین از طرح‌های صنعتی هستند که جمعا به تعداد ۵۸۴ مورد و به میزان ۳۰ مگاوات صورت می‌گیرد.

فرح زاد از طرح کاهش بار مشترکین کشاورزی به تعداد ۸۹۶ مورد و به میزان ۱۴ مگاوات خبر داد که شامل چاه‌های آب کشاورزی، شالیکوبی‌ها، مرغداری‌ها، سردخانه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ آب و تصفیه خانه‌ها می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران، گفت: طرح کاهش بار مشترکین اداری و جایگاه‌های سوخت رسانی گاز طبیعی فشرده  و سایر مصارف به تعداد ۹۲۶ مورد و به میزان ۱۷ مگاوات در گذر از پیک تابستان با شرکت توزیع برق غرب مازندران همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.