انتشار ویدئو و تصاویر یک پلنگ سیاه نادر در هند خبرساز شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پلنگ سیاه از جمله جانوران کمیاب در حیات وحش کره زمین به شمار می‌رود. حدود ۳ سال پیش و پس از یک قرن گونه‌ای نادر از پلنگ سیاه در کنیا مشاهده شده بود. آخرین مشاهده به تایید رسیده و ثبت شده در یک مجله علمی درباره پلنگ سیاه مربوط به گزارشی در سال ۱۹۰۹ در اتیوپی بود.

اما به تازگی رویت یک گونه نادر از پلنگ سیاه در هند خبرساز شده است. این حیوان توسط یک دانشجوی رشته مهندسی با نام «آبهیشِک پانگیس» که اهل پونا در غرب ایالت مهاراشترا هند است رویت شد. پانگیس ۲۳ ساله این تصاویر را در منطقه حفاظت شده تادوبا رویت کرد. پس از رویت این حیوان نادر تصاویری از آن را ثبت کرد. این دانشجوی جوان به مدت ۴۰ دقیقه نظاره‌گر این حیوان وحشی زیبا بود. بنا به گفته پانگیس این پلنگ از یک برکه آب خورد و همچنین به تعقیب میمون‌ها پرداخت.

دیده شدن پلنگ سیاه نادر در هند!


بیشتر بخوانید


او در این باره گفت: "من تابه‌حال از نزدیک حیوانی به این زیبایی ندیده بودم. من کاملا شگفت زده شده بودم. تنها فردی بودم که با دوربین در آن منطقه حضور داشتم. معمولا افراد به مدت ۲ تا ۳ دقیقه شانس رویت این جانور را پیدا می‌کنند، اما من شانس این را داشتم که به مدت ۴۰ دقیقه نظاره‌گر این حیوان زیبا باشم."

دیده شدن پلنگ سیاه نادر در هند!

در ادامه می‌توانید ویدئویی از پلنگ سیاهی که ۳ سال پیش در کنیا دیده شده بود را مشاهده کنید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدمهدی نیکدل
۲۳:۴۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام من محمدمهدی۱۲سالم نظرو نخوندم فیلمو تکه تکشو دیدم من حیات وحش خیلی دوست وباید بگم که این حیوان که کم یاب ومردم اونو دویت دارن باید دولت بیشتر باه آن می پرداخت درباره آن صحبت میکرد مقاله مینوشت و تو اخبار میگفت وتوضیح میداد.ومدم ببینندوعلاقه مندان بیشتر دنبال کنند وتحقیق تا نسل آنها منقرض نشه شاید هم دولت به مردم نگفته.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
رنگش زدند یا از انبار زغال فرار کرده؟ طبیعی به نظر نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
پراید روئیت نشده جمعیت هند خیلی زیاده
آخرین اخبار