افزایش ۴۰ درصدی مصرف آب شرب در آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی گفت:از زمان شیوع کرونا مصرف آب شرب در آذربایجان شرقی ۴۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی گفت :به دلیل شیوع ویروس کرونا و گرمای هوا  متاسفانه میزان مصرف آب در سراسر کشور افزایش چشمگیری  داشته است .

ایمانلو گفت: شهرستان بناب جزو شهر‌هایی است که میزان مصرف آب آن نسبت به پارسال به علت شیوع ویروس کرونا افزایش بسیار چشمگیری داشته است و این امر منجر شده تا قطعی آب در شهر و روستا‌های بناب به وجود آید که در همین راستا برای رفع مشکلات آب در بناب راهکار‌های کوتاه مدت و بلند مدت در نظر گرفته ایم.

ایمانلو با اشاره به اینکه آب شهرستان بناب از زرینه رود تامین می‌شود، گفت: تصمیمات مهمی از بابت تامین آب آشامیدنی بناب در نظر گرفته ایم که از آن جمله می‌توان به بالابردن ظرفیت آب‌های زیر زمینی اشاره کرد.

او افزود: امیدواریم بتوانیم طی چند هفته آینده مشکل کمبود آب را در شهر و روستا‌های بناب برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب  آذربایجان شرقی،  با بیان اینکه شهرستان بناب از نظر تصفیه فاضلاب  بسیار خوب عمل کرده است، گفت: با پیگیری نماینده بناب و فرماندار مقرر شد از آب تصفیه شده فاضلاب جهت مصارف صنعتی استفاده شود.

او در پایان از مردم شریف بناب خواست در این روز‌های سخت که وجود آب بسیار حیاتی و ضروری است، در مصرف آب صرفه جویی کنند تا شاهد افت فشار و قطعی آب در روز‌های گرم تابستان در بناب و سایر شهر‌های استان نباشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.