نماینده، ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: اعتقاد به اصل واقعه غدیر جزو مشترکات و مورد اتفاق همه‌ی مذاهب و فرق اسلامی است.

اعتقاد به اصل واقعه غدیر از مشترکات مذاهب اسلامی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در نشست هماهنگی ستاد مردمی بزرگداشت عید سعید غدیر ضمن تبریک ماه ذی‌الحجه، عید غدیر را از اعیاد بزرگ اسلامی دانست و با تاکید بر سرمایه‌گذاری و اقدام حداکثری در این جهت، اظهارداشت: اهتمام خاص پیامبر اکرم (ص) در جمع کردن همه مسلمانان حاضر در حج در گرمای شدید، نشانگر اهمیت ویژه این واقعه است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه اعتقاد به اصل واقعه غدیر از مشترکات و مورد اتفاق همه مذاهب و فرق اسلامی است، تصریح کرد: اگر چه ممکن است در تفسیر فرمایشات پیامبر اکرم (ص)، برداشت‌ها متفاوت باشد، اما اصل این واقعه و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه عید غدیر می‌تواند از محور‌های وحدت در این استان باشد، تاکید کرد: مخاطب عید غدیر، فقط شیعیان نیستند و باید برنامه‌ها طوری طراحی شود که هر ۲ مذهب شیعه و سنی مخاطب قرار گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی عید غدیر را بهترین فرصت برای بیان معارف اسلامی برای مردم بویژه نسل جوان دانست و افزود: برگزاری جشن‌ها و مجالس مختلف در مساجد و محلات می‌تواند در کنار مراسمات محوری در دستور کار باشد تا افراد بیشتری تحت پوشش قرار گیرند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر تقویت ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های مربوط به عید غدیر، اظهارداشت: مردم نیز در کنار سایر دستگاه‌های متولی باید در این امر مشارکت کنند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزاری باشکوه جشن‌ها و مجالس عید غدیر را مورد تاکید قرار داد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی، ایجاد فضای شاد را با توجه به شرایط حاضر ضروری دانست و خواستار توجه ویژه دست‌اندرکاران به این امر شد.

در ابتدای نشست، حجت‌الاسلام مهدی محبی معاون تهذیب حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) و حسین یوسفی از فعالان امور خیریه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این ستاد ارائه کردند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار