به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بیژن کردستانی با اشاره به فعالیت سامانه کشوری کسب و کار گفت: این سامانه کشوری به منظور تسهیل در تامین مواد اولیه و یا فروش محصولات واحدهای تولیدی در سراسر کشور و ارتباط بین آنها فراهم شده است.
او با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی هنوز از ظرفیت یکدیگر با خبر نیستند، اضافه کرد: راهاندازی این سامانه میتواند تعامل بین واحدهای تولیدی را در زمینه مواد اولیه و محصولات افزایش دهد.
به گفته مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمانشاه، در سامانه سکوک واحدها میتوانند با اعتبار الکترونیکی خرید انجام دهند و سرمایه در گردش مستقیم به آنها پرداخت نمیشود.
کردستانی بیان کرد: در این سامانه علاوه بر امکان خرید مواد اولیه و محصولات، خدمات حمل و نقل و لجستیک نیز برای ارسال کالا، مواد اولیه و محصولات ارائه میشود.
به گفته این مسئول، در صورت استقبال صاحبان کسب و کار، در آینده خدمات بیشتری هم در این سامانه ارائه خواهد شد.
او با اشاره به اینکه عضویت در سامانه سکوک به سه شیوه است، یادآور شد: برخی از اعضا هیچگونه خرید و فروشی انجام نمیدهند فقط از ظرفیت تبلیغات رایگانی که در این سامانه برای آنها فراهم شده استفاده میکنند.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمانشاه افزود: برخی اعضا عضو عملیاتی هستند یعنی خرید و فروش انجام میدهند که بعد از اعتبارسنجی این اعضا برای انها برات الکترونیکی صادر میشود که میتوانند از طریق اعتبار الکترونیکی که برای آنها در نظر گرفته میشود خرید و فروش انجام دهند.
به گفته کردستانی، دسته دیگر هم اعضای ویژه سامانه هستند.
او با بیان اینکه عضویت در این سامانه و استفاده از آن شرایط دشواری ندارد فقط صاحبان کسب و کار نباید بدهی معوق بانکی داشته باشند، یادآور شد: به علاوه پرداخت کارمزد سامانه که رقم چندان زیادی نیست هم باید انجام شود.
کردستانی بیان کرد: این سامانه امکانات خوبی در اختیار صاحبان کسب و کار قرار میدهد که پیشنهاد میکنیم صاحبان بنگاههای تولیدی با مراجعه به پایگاه www.sakkook.ir با خدمات و جزئیات آن بیشتر آشنا شوند.
انتهای پیام/ز