نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین تاکید کرد که آمریکا یکی پس از دیگری توافقنامه‌ها را زیر پا می‌گذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش ضمن انتشار پیامی در حساب توئیتری خود از رفتار آمریکا در خصوص زیر پاگذاشتن توافقنامه‌های بین‌المللی انتقاد و تاکید کرد که واشنگتن یکی پس از دیگری توافقنامه‌های بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد.

پیش از این آمریکا مدعی شده بود که مسکو به توافق های کنترل تسلیحات هسته‌ای پایبند نیست.

اولیانوف در پیام توئیتری خود به ادعای اخیر آمریکایی‌ها هم واکنش نشان داد و نوشت: «درباره اختلافات مربوط به اجرای توافقنامه‌های کنترل تسلیحات، ما آماده حل آن‌ها از طریق مذاکره هستیم».

این دیپلمات روسیه در ادامه تاکید کرد: «این آمریکاست که یکی پس از دیگری توافقنامه‌ها را زیر پامی‌گذارد».

آمریکا در اقدامی یک‌جانبه از معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای میان برد (INF)، خارج شد. واشنگتن علت خروج خود از این توافق را عدم التزام روسیه به آن خوانده بود. آمریکا همچنین از معاهده «آسمان‌ باز» که گامی برای کنترل رقابت تسلیحاتی بین قدرت‌های بزرگ بود، خارج شد.

واشنگتن همچنین اعلام کرده که دیگر حاضر نیست تا پیمان «استارت» با طرف روس را در راستای کنترل اشاعه تسلیحات هسته‌ای تمدید کند. کاخ سفید اعلام کرده که تنها در صورت حضور چین در این مذاکرات حاضر است تا درخصوص تمدید این پیمان گفت‌وگو کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
اصلا ذات شيطان و عشق و علاقه شيطان پيمان شكني و عهد شكنيه برا و براي شيطان يعني ليبراليسم تعهد و وفاي به عهد به اندازه تف روي زمين ارزش نداره
آخرین اخبار