رئیس جمهور افغانستان و نخست وزیر پاکستان در یک تماس تلفنی درباره روند صلح، تحولات اخیر و تقویت روابط دو جانبه تبادل نظر کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و عمران خان، نخست وزیر پاکستان در یک تماس تلفنی درباره روند صلح، تحولات اخیر و تقویت روابط دو جانبه تبادل نظر کردند.

دفتر نخست وزیر پاکستان در اطلاعیه ای نوشت که اشرف غنی طی تماس تلفنی با عمران خان فرا رسیدن عید سعید قربان را تبریک گفته و نیز درباره وضعیت حاکم ناشی از شیوع ویروس کرونا گفتگو کرده‌اند.

این اعلامیه افزوده است: «نخست وزیر پاکستان نیز ضمن تبریک متقابل به مناسبت عید قربان، تازه ترین تحولات مربوط به روند صلح افغانستان را بررسی کرد.»

عمران خان به سهم‌گیری فعال پاکستان در پیشبرد روند صلح تاکید کرده و گفته است که صلح در افغانستان برای پاکستان بسیار حائز اهمیت است.

بر اساس این اعلامیه، نخست وزیر پاکستان با اشاره به سازوکارهای مختلف میان دو کشور برای توسعه روابط، بر اهمیت همکاری مشترک جهت تقویت همکاری‌های دوجانبه تاکید کرده است.

عمران‌خان همچنین خواستار برگزاری نشست برنامه اقدام پاکستان و افغانستان برای صلح و همبستگی در اسرع وقت شده است.

وی به اشرف غنی گفت که پاکستان امیدوار است تا پیمان صلح میان آمریکا و طالبان برای اجرای مفاد آن جهت آغاز گفتگوها میان گروه‌های داخلی افغانستان ادامه پیدا کند.

این گفتگو در حالی صورت‌ گرفت که تنش‌های مرزی میان دو کشور طی روزهای اخیر تشدید شده است. در پی راکت پراکنی نظامیان پاکستان در اسپین بولدک قندهار، دستکم ۱۶ غیر نظامی افغانستان از جمله یک کودک جان باخته اند. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار