رئیس پلیس راهور ناجا افزود: در ۲۱۷ هزار کیلومتر جادههای اصلی، فرعی و روستایی کشور و ۱۰۴۷ شهر مسئولیت و ماموریتهایی را عهده دار هستیم.
او گفت: بحث توسعه انضباط ترافیکی، کاهش سوانح و تصادفات، ارائه خدمات مطلوب و ... از جمله اقداماتی است که برعهده پلیس است. در سال گذشته نیروی انتظامی بیش از ۷۰ میلیون خدمت را به مردم ارائه دادهاند که بیش از ۳۵ خدمت در حوزه پلیس راهور ناجا بود.
سردار هادیانفر بیان کرد: در بخش کاهش سوانح و تصادفات اقدامات گستردهای را دستگاههای مختلف در سال گدشته انجام دادند و ما پس از ۲ سال کاهش تصادفات را در کشور با رقم ۱/۴ دهم درصدی تجربه کنیم.
رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تصادفات خسارت قابل توجهی به کشور نیز وارد می کنند گفت: پلیس راهور در تصادفات ۱۸ درصد سهم دارد و در یک سال اخیر روند کاهش تصادفات را تجربه کردیم.
او افرود: در ۴ ماهه اول سال ۹۹ روند کاهشی تصادفات را تجربه کردیم و امیدوارم در ادامه سال نیز این روند را داشته باشیم.
سردار هادیانفر با بیان اینکه بیش از ۲۰۰۰ دوربین در جادههای کشور اضافه خواهد شد افزود: ما در حوزه کنترل عوارض آزادراه آمادگی etc را داریم و از ۱/۶/۹۹ اگر انجام شود ترافیک پشت عوارضی بسیار کاهش پیدا میکند.
رییس پلیس راهور ناجا افزود: بحث مدیریت سرعت در جادههای کشور در ۳ استان در حال انجام است و این یک طرح مشترک بین چند دستگاه است.
او گفت: امیدواریم با کاهش سرعت، شدت تصادفات را مدیریت کنیم و شاهد کاهشآمار در این حوزه باشیم.
سردار هادیانفر بیان کرد: برخورد با رانندگان پرخطر یکی از موضوعات مطرح است و بحث انجام تست از رانندگان حمل و نقل عمومی و مسافری بسیار مهم است.
رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه براساس قانون رانندگان پر خطر باید تست سلامت روانی انجام دهند گفت: از شهرداریهای کلانشهرهایی که ماده ۱۰۸، یعنی انتقال خام اطلاعات دوربینها را به پلیس انجام میدهند تشکر میکنیم.
سردار هادیانفر بیان کرد: سال گذشته حدود ۷۰ نقطه حادثه خیز برطرف شد و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و شاهد کمترین تصادفات و حوادث در کشور باشیم.
او گفت: افزایش ۲۲ درصدی در شماره گذاری خودروهای نو را داشتیم و حدود ۲۵۸ هزار دستگاه خودرو جدید شماره امسال پلاک شدند.
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در تفاهم نامه بین پلیس و وزارت صمت مقرر شد هیچ خودرویی بدون پلاک از شرکت خودرو ساز خارج نشود.
سردار هادیانفر ادامه داد: ما در کمتر از ۱۰ روز شرایطی به وجود آوردیم که شماره گذاری هایشان در کارخانه صورت بگیرد.
او با بیان اینکه خودروهایی که بر روی کفیها منتقل میشود، همگی پلاک دارند گفت: هر خودرویی که در کارخانهها تولید میشود، بلافاصله پس از مشخص شدن مالک، پلاک آن در کارخانه نصب می شود.
سردار هادیانفر بیان کرد: امسال بیش از ۱ میلیون دستگاه نقل و انتقال خودرو را انجام دادیم و شلوغی مراکز امروز به خاطر افزایش ۵۲ درصدی نقل و انتقال در کشور است.
رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تسهیلاتی را برای بهتر شدن روند کار تعویض پلاک انجام دادهایم گفت: کمتر از ۴ هزار دستگاه خودرو در سال جاری اسقاط شدند.
او افزود: امسال بیش از ۲۱۰ هزار و ۳۰۱ گواهینامه صادر کردیم که علت کاهش این صدور به خاطر تعطیلی آموزشگاهها است.
سردار هادیانفر بیان کرد: در این ۴ ماهه اخیر بالغ بر ۱۵۱ هزار نفر گواهینامه دریافت کردند.
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ۱۳ هزار از افسران ما اخطار نویس هستند و ما چندین بار به همکاران ابلاغ کردهایم که با عجله فردی را جریمه و اعمال قانون نکنند.
سردار هادیانفر با بیان اینکه تاکید کرده ایم که همکاران از جریمه کردن در اطراف بیمارستان و ... خودداری کنند گفت: تاکید کرده ایم توقیف و انتقال وسیله نقلیه به پارکینگ باید کمتر شود.
او گفت: همچنین ابلاغ کرده ایم خودروهای بالای ۱ میلیون جریمه که با خانواده در جاده هستند را توقیف نکنند.
سردار هادیانفر بیان کرد: در هفته گذشته برای تمام کسانی که بالای ۱ میلیون جریمه داشتند پیامک ارسال کردهایم.
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه حدود ۱میلیون ۳۰۰ هزار نفر جریمه بالای ۱ میلیون تومان دارند افزود: ما ابلاغ کردیم که همکاران در جادهها وسایل نقلیههایی را که با خانواده هستند توقیف ساعتی کنند.
او گفت: درصد زیادی از جرائم از طریق دست افزارها است و در حال حاضرمردم می توانند از طریق گوشی همراه جرائم را پرداخت کنند و ۱۴ درصد از جرائم ما دستی است.
سردار هادیانفر ادامه داد: جرایم رانندگی شناسه قبض و شناسه پرداخت ندارند و بسیاری از افراد که بلافاصله جریمه برایشان پیامک شد، نسبت به پرداخت آن اقدام کنند و اگر جریمه برای افراد ارسال نشد، نسبت به تغییر شماره خود در مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند.
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: برخی از بانکها وجوه جریمه را ۳۶ ساعت در بانک نگه میدارند و این کار غیر قانونی است و باید سریعا پرداخت کنند.
بیشتر بخوانید
هدایت و کنترل وسیله نقلیه توسط رانندگان در شرایط مختلف
اجرای برنامههای آموزشی برای ایجاد فرهنگ ترافیکی مناسب
انتهای پیام/