اجرای پروژه‌های آبخیزداری وآبخوانداری در استان اردبیل شتاب می‌گیرد

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اردبیل گفت:بااختصاص بیش از۲۰میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در استان شتاب میگیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اعلام این خبر گفت: جذب اعتبارات برای پروژه‌های آبخیزداری ومنابع طبیعی در اولویت است و امسال بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های آبخیزداری ومنابع طبیعی استان اختصاص یافته است پارسال ۴۲میلیارد تومان اعتبارازصندوق توسعه ملی برای پروژه‌های آبخیزداری استان اردبیل جذب واجرایی شد

او با اشاره به سیل امسال در شهرستان‌های خلخال و مشگین شهر وبخش رضی افزود:بامدیریت مناسب ورویکرد حفاظتی که انجام شد آسیبی به پروژه‌های منابع طبیعی وارد نشد.

هدایت گفت: امسال تا به الان حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های منابع طبیعی استان در نظر گرفته شده است و برای پروژه‌های آبخیزداری شهرستان گرمی اعتبار ۴ میلیارد تومان که مبلغ ۲ میلیارد تومان از بنیاد برکت و ۲ میلیارد مابقی را از صندوق توسعه ملی جذب شده است.

او افزود: اولویت ما جلو گیری از سیل، جلوگیری از فرسایش خاک، جمع آوری رسوبات، افزایش ذخیره آب و نفوذ پذیری آب به سفره‌های زیر زمینی است ودراین زمینه طرح‌های مختلفی اجرایی شده ومی شود.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان با اشاره به احیا و توسعه جنگل‌ها گفت: برای توسعه جنگل‌ها و احیای آن‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دادیم از جمله کاشت نهال ودرخت درطرح‌های مختلف است.

او بیان کرد: باتوجه به مرزی بودن استان اردبیل این استان در معرض قاچاق چوپ قراردارد و در همین راستا پاسگاه‌های استان به صورت شبانه روزی برای جلوگیری ازقاچاق چوب تلاش می‌کنند.

شهامت هدایت گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی هر روز نظارت همه جانبه‌ای دارد و پاسگاه‌های منابع طبیعی استان مجهز هستند.

او افزود: استقرار نیرو‌های یگان حفاظت باعث شده است تا به حال در استان اردبیل شاهد آتش سوزی جنگل نباشیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان تصریح کرد: در حال حاضر برای ۲۱۷هزار ۴۴۹ هکتار سند تک برگی صادرشده و همچنین اجرای طرح کاداستر اراضی جنگل تمام شده و درمرحله صدور سند هستیم.

شهامت هدایت گفت: تثبیت ۳۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان در دستور کار است که بیش از ۷۰ درصد آن تحقق یافته است.

او ادامه داد: در بخش تثبیت مالکیت دولت و اخذ سند خوشبختانه تا به این لحظه حدود ۷۰۰ هزار هکتار کاداستر اراضی در سطح استان انجام گرفته شده است.

انتهای پیام/ع

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.