قهرمان جودوی ورزش‌های کارگری بعد از حضور در مسابقات جهانی از دنیای ورزش حرفه‌ای خداحافظی می‌کند.

سحر چغولوند قهرمان جودوی ورزش های کارگری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: بعد از حضور در مسابقات سال آینده از دنیای ورزش حرفه‌ای خداحافظی می‌کنم.

قهرمان جودی ورزش کارگری گفت: مشکلات عدیده‌ای که بر سر راهم قرار داشت دلیلی شد تا برای خداحافظی از تیم ملی مصمم ترگام بردارم و برای همیشه ورزش حرفه‌ای را کنار بگذارم.

او ادامه داد: با وجود اینکه تا چهار سال دیگر هم می‌توانم در مسابقات بین المللی حضور پیدا کنم و هیچ منعی برای حضور در مسابقات ندارم، اما از دنیای ورزشی جدا می‌شوم و به صورت تخصصی به فعالیت‌های مربیگری می‌پردازم.

چغولوند افزود: متاسفانه وعده‌های مسئولان پوچ و توخالی است. بعد از هر برد هزاران قول و وعده‌های مختلف به ما داده می‌شود که با پیگیری‌های بسیار هم به هیچ کدام از آن‌ها نرسیده ایم و یا اگر هم به برخی از قول‌ها عمل شد با قوانین بسیار سخت و تقریبا نشدنی مواجه شدیم.

قهرمان جودوی ورزش های کارگری ادامه داد: به ما قول داده بودند که بعد کسب مدال طلا شرایط استخدامی ما و ورزشکاران دیگر  فراهم یا امکان تحصیل رایگان برای ما  مهیا شود، اما نه تنها به هیچ کدام از این وعده‌ها عمل نشد بلکه رسیدگی هم صورت نگرفت.

او گفت: یکی از همین دلایلی که ورزشکاران نه میل به ورزش حرفه‌ای دارند و نه میل به مربیگری، این است که هیچ‌گاه و در هیچ شرایطی حمایت نشده اند. من در مسابقات جهانی بار‌ها آسیب‌های سخت و شدیدی را متحمل شده ام به طوری که در پاهایم هنوز آثار پلاتین یافت می‌شود. با همان آسیب‌ها به سختی مسابقه را ادامه دادم و نتیجه‌ی مطلوبی را درعرصه‌ی بین الملل کسب کرده ام. اما نه تنها هزینه‌های درمانم به من پرداخت نشد بلکه از من حمایتی هم صورت نگرفت. من و ورزشکاران دیگر به چه امیدی ورزش را به نسل‌های آینده بیاموزم وقتی از آن چیزی عاید خودمان نشده است و چگونه از خود به عنوان یک زن موفق و الگو یاد کنم درحالی که یک قهرمان با مدال‌های رنگی بسیار هستم، اما برای هزینه‌های درمانم هیچ حمایتی از من نشده است.

او درخصوص اینکه از وام‌های حمایتی مخصوص به ورزشکاران استفاده کرده است یا خیر گفت: برای گرفتن این وام‌ها با مبالغ پایین شرایط بسیار سختی قرار داده بودند که یکی از آن شرایط، این بود که باید چند نفر را زیر پوشش خود داشته باشی درحالی که من حتی توانش را ندارم که خودم را بیمه کنم چطور چندین نفر زیر پوشش بیمه ام قرار بدهم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار